Chci jet!

Kdy a kde: 11.-16. srpna 2015, Horní Krupá u Mnichova Hradiště (jako předchozí ročníky)

Klub na HofyLandu: U Skákavého poníka.

Aktualizována přihláška na ročník 2015.

Aby se Vám lépe vybíralo za jakou frakci / národ chcete jet, vypsali jsme Vám styly her jednotlivých frakcí, které by měly být vodítkem pro hráče, nikoliv pro postavy.

Styl hry jednotlivých frakcí

Hůrka

Hůrka je pro hráče, kteří si chtějí užít poklidnější RP, řešení svých osobních linek, malosvětských problémů, událostí v Hůrce a prostě si užít život v osadě, která se musí chránit před světem a chce si udržet autonomii, i když v rámci většího celku. Hůrka bude stavěná na sporech mezi samotnými Hůreckými, kteří musí mít v těchto dobách silného a rozhodného vůdce, a zároveň na sporech s Númenorejci. Někteří Hůrčané nejsou nadšení, že je musí živit, případně jim platit, a v minulosti se jistě staly nějaké ty křivdy..
Typické role: lovec, farmář, řemeslník, bylinkář, hraničář (voják/lovec, který se vyzná v lese a přežije v přírodě), rodina Brandýsa, pomocník v hospodě

Elfové

Hra pro ty, kteří si chtějí užít Středozemské reálie a pomáhat dotvářet Tolkienovu historii. Budou mít šanci odhalovat střípky z minulosti Středozemě, pomáhat obyvatelům Středozemě a snažit se pochopit píseň Ainur. Hra bude pro ně také spočívat v řešení konfliktů s Númenorejci a trpaslíky.
Typické role: „vyznavači Valar“, bojovníci, hraničáři, bardové, kováři

Númenorejci - Zlaté údolí

Númenorejci asi ze všech frakcí nejvíc mají potenciál pro zahrání si vnitřního dilematu, rozpolcenosti zájmů a konfliktu uvnitř frakce. Jako frakce obecně jsou chamtivější a nezáleží jim tolik na místím obyvatelstvu, ale samozřejmě nechtějí otevřený konflikt. Najdou se mezi nimi i takoví, kteří vnímají domorodé obyvatelstvo jako své dávné příbuzné a chtějí je chránit a učit novým věcem. Očekává se, že ve Zlatém údolí budou zčásti i ekonomické postavy (horník, řemeslník, obchodník), zčásti vojenská posádka, která se po bojové stránce nudit nebude. Jejich hra bude spočívat v řešení politických sporů s druhou skupinou Númenorejců nebo honbou za čímkoliv cenným, co by se dalo přivézt na Númenor. Je potřeba podotknout, že Númenorejci ze Zlatého údolí nevystupují na Hůrecku jako hrdinové, kteří chrání obyvatelstvo.
Typické role: velitel, voják, průzkumník, diplomat, horník, řemeslník

 

Adrahilova jednotka

Jedná se o frakci, která je složena z větší části z Númenorejců ze Zor-Gimilu a z menší místními obyvateli, kteří odpřísáhli věrnost Adrahilovi a vstoupili do jeho služeb jako vojáci Zor-Gimilu. I zde bude možnost zahrát si vnitřní dilemata, rozpolcenosti zájmů a konfliktu uvnitř frakce. Oproti Zlatému údolí zde převládá ochota lidem pomáhat a chránit je (proto se nebudou nudit po bojové stránce). Původně Adrahilova jednotka se Zlatým údolím vycházela dobře. Nedávné spory ohledně Hůrky ale znamenaly konec přátelských vztahů.
Typické role: velitel, voják, diplomat, průzkumník


Trpaslíci

Bydlí v Trhu, ale nejsou jednolitou frakcí. Někteří z nich pocházejí ze Železníku, jiní z Khazad-dûm. Nahlédnou do svojí minulosti, čekají je napínavé chvilky a někteří z nich budou mít příležitost prožít si pocity podbarvenou vnitřní hru. Nebude chybět ani honba za bohatstvím, obchodování, dolování a spory s ostatními frakcemi.
Typické role: bojovník, prospektor, horník, řemeslník, obchodník

Ostatní

Ve světě se samozřejmě objevují rozličná nezařaditelná stvoření – počínaje tuláky, meddědovci, či drúadány. Buďto si řeší vlastní záležitosti a nemíchají se do problémů ostatních, nebo (dost často v případě drúadanú), chrání ostatní a nezištně jim pomáhají. Je však jasné, že takových rolí nemůže být na hře mnoho, protože jednak je jejich výskyt v Eriadoru vzácnější a jednak je potřeba mít role navázané na questy a příběh.


Jak se přihlásit na hru
Kapacita akce v roce 2015 je 35 hráčů, účast je na pozvánky či po předchozí domluvě.
Postavy budou na hře rozděleni do několika frakcí, které budou početně omezeny kvůli vybalancování hry. Jedná se o pět základních frakce - Númenorejci - Zlaté údolí (lidé, sídlo Zlaté údolí), Númenorejci - Adrahilovci (lidé, sídlo vojenský tábor v blízkosti Hůrky), hůrečtí (lidé, zejména Hůrka), elfové (Mechové údolí), trpaslíci (osada Trh). Samozřejmě neplatí, že daná rasa musí bydlet na daném místě, člověk může bydlet na Trhu, trpaslík či elf v Hůrce atd.. pokud to má postava dané historií a potřebuje to do hry jako svůj výchozí bod.
Nejprve napište nám do mailu Arnorlarp@gmail.com (nebo kontaktujte přímo Caldona nebo Linkal - viz kontakty) rámcovou představu, co chcete hrát. Pár vět po stránce postavy (rasa, způsob života, základní cíle...) i z pohledu hráče (jakým stylem chcete hrát, na kterém motivu založíte postavu, co od hry čekáte). Pokud chcete hrát vzájemně provázané role, zmiňte, s kým.
Vaši představu spolu doladíme tak, aby se na Arnor hodila - v případě nejlépe navržených postav bude mít ladění jen podobu věty "Ok, pusť se do přihlášky", možná vám také nějakou roli navrhneme (bude prostor pro její dotvoření).
Poté vyplníte přihlášku. Termín pro její odeslání přihlášek je 21. červen. Přihláškám zaslaným do tohoto data se pokusíme po herní stránce maximálně vyhovět. Pokud ale bude kapacita frakce naplněna už dříve, je nám líto, ale nemůžeme v zájmu zachování vyváženosti hry, frakce do nekonečna nafukovat.
Přihlášky zaslané později budeme akceptovat, ale může se spíš stát, že na vás vysněná role nevyzbude. Počty volných míst budeme průběžně aktualizovat.
Vaše role musí zapadat do reálií, tedy žádné nestředozemské rasy, božstva, země původu a podobně. Pokud bude váš koncept postavy budit dojem, že příběh a reálie zcela ignoruje, nemůžeme ho z důvodu udržení kvality hry a atmosféry přijmout.
Návrhy dobrých postav pasují do reálií a mají interaktivní potenciál. Včas řešeným postavám se snažíme vyjít vstříc, jak jen to je možné.



Jak nepsat přihlášku...
...a ušetřit si práci
Následující text vznikl jako extrakt chyb, kterých se někdy hráči v přihláškách dopouštějí. Prosíme, berte ho v potaz a pokud jste se v nějakém bodě náhodou našli, neberte si to osobně. Díky za pochopení. :-)


1) Postava má očividně moderní či jinak nevhodné jméno.Rozumím, že když si přímo na hře "vyrobíte" dočasného vesničana, nemá energii na místě vymýšlet co nejlepší volací znak. Ale pokud postavu píšete doma, jméno musí být když už ne středozemské, tak alespoň nerušivé (nebude valné většině lidí asociovat jinou kulturu). Apely z minulých ročníků, aby se hráči o vhodné jméno snažili, se zjevně minuly účinkem, tedy je to letos podmínkou.
2) Chtěl bych si zarezervovat místo u [doplň frakci] pro několik lidí. Dáváme téměř výlučnou přednost hráčům, kteří o hru projevují aktivní zájem. Zkušenost říká, že kdo za sebe nechá vše zařizovat, u toho je výrazně vyšší šance, že mu o hru zase tolik nejde a že nakonec nepřijede.
3) Posílám přihlášku za sebe a přítele / přítelkyni. Tudy taky ne, viz bod 2. Kdo nedokáže aktivně komunikovat sám, budí dojem, že mu o hru zas až tak moc nejde. Nezlobte se, nejsme hotel, kde rezervaci za rodinu vyřizuje jeden člověk. Hráč je na Arnoru spolutvůrce dění.
4) Chci hrát bezcílného tuláka-vrahouna, co náhodně kuchá, koho zrovna vidí o samotě. Že sem tam někdo na Arnoru umře, není až takový div (a hráči, kteří si postavu navrhli stylem "někdo po mně jde", s tím musí počítat). Chápu, že to je super adrenalin si tu a tam někoho zamordovat, ale buď pro to máte motivaci, kterou v návrhu postavy vysvětlíte, nebo si vymyslete jinou roli. Bezcílné vraždění kohokoliv kazí hru.
5) Rodiče mi zabili vlci, bratra skřeti, strejdu ent, tetu kočka a kočku bobr. Pocházím z osamělé farmy, nesedávám zády ke dveřím, chci se všem pomstít a zjistit pravdu o své rodině.Přátelé, vím, že spousta motivů je ohraných, ale když už do té postavy dáváte klišé (pro vás to třeba klišé být nemusí), nedávejte jich tam příliš moc.
6) Můj cíl je jediný, přežít. Výborně, ale ulehčeme si práci, přežít chtějí všichni. Kdo přežít nechce, nechť do postavy napíše, kterak k té psychické poruše přišel + připíše návrh druhé postavy.

7) Tohle bude jeden z mých prvních larpů a tak nechci žádnou výraznou roli, chci se jen tak dívat kolem. Obvykle to dopadne tak, že si nováček stěžuje na konci hry, že ho to moc nebavilo, nikdo s ním nemluvil, neměl žádné informace a nevěděl, co se ve hře děje. Aby ne, když už zpočátku k postavě přistoupil tak, že je ve hře vlastně zbytečná.
8) Jsem odvážný, ale ne bezhlavě, nepůjdu proti velké přesile. Nestrpím dlouhé řeči, ale když je potřeba vyjednávat, potlačím to v sobě. Peníze mě zajímají, ale ne nějak moc. Bojím se duchů, ale přítele bych z jejich kobky vysekat šel... Rozhodněte se. Pokud už chcete hrát postavu s nějakým charakterovým rysem, nemůžete zároveň tvrdit opak.

 

Praktické informace

Cena hry pro hráče bude 400-500 Kč. Bude možné ji mírně snížit přispěním ke kvalitě hry tak jako loni - materiální pomocí, zapůjčením potřebných kostýmů atd. (upřesníme).

Na hru se jde dostat jako člen bestiáře (hraní krátkodobých rolí, lapkové, skřeti, obchodníci atd.), případně se zavázat s pomocí technického rázu (pomoc v hostinci, vyškolený zdravotník, řidič po ruce atd.). Kuchař, zdravotník či řidič samozřejmě může mít hráčskou postavu.

Prázdninová doprava na místo je poměrně obtížná. Tradiční cesty jsou dvě - vlakem do Mnichova Hradiště (odtamtud zavolat organizátorům, že vás je na nádraží víc - dojedeme pro vás) nebo autem. Dostopovat (po silnici Mnichovo Hradiště - Mimoň) lze na místo vzdálené asi 1500 metrů od Hůrky. Na autobus do Horní Rokyté nespoléhejte (i když i tím už se to v minulosti hráčům podařilo). Auta hráčů po vyložení herního nákladu parkují ve vesnici (v Rokyté), aby nezavazela na hře (asi dva kilometry od herního prostoru).

Na místě není zdroj vody, zastřešené budovy ani elektřina. Pitnou vodu vozíme z blízké vesnice.

Z mobilních operátorů má bezproblémový signál na herním území jen Vodafone. Ostatní s obtížemi a místy.

Platí výslovný požadavek stylového bydlení. Bublinoidní stan bude tolerován ve sklípcích v Hůrce, kde není vidět, rozhodně ne na návsi.

Na Arnoru platí kostýmová povinnost - nikoliv na úrovni "super drahé a super nové", ale v řádu "nerušivé a praktické". Nebudeme unavovat dlouhým výčtem - inspirujte se třeba ve fotogalerii z ročníku 2012.

Každý hráč potřebuje občanský průkaz, kartičku pojištěnce (!) a peníze na účastnické výpalné v malých neoznačených bankovkách. Hrací kostky tentokrát nebudete potřebovat. Psací potřeby a nějaký ten papír na případné glejty předmětů, průvodky, poznámky atd. ale ano. Časomíra přijde vhod, ale není nezbytně nutná.

V lokalitě je dobře funkční Vodafone. O2 a T-Mobile mají problémy, zhruba kilometr od herního prostoru ale fungují.