Aktuálně: Očekáváme návrhy postav, přihlášky nebo alespoň informace typu chci jet / nechci jet.

Přihlášení na Arnor 2015: Dráče, Kexik, Kovi, Michal, Nellas, Newman, Osrik, Stříberka, Veronika, Vlado, Yetty

Ozvali se, že chtějí jet na Arnor nebo poslali nástřel postavy: Baldur, Kaan, Wolfman, Tarí

(seznam je průběžně aktualizován, poslední aktualizace 29. 6. 9h)

 

16. červen 2015, Caldon

Pro ty, co pořád tápou, kde najít přihlášku na rok Arnor 2015, dávám přihlášku i sem. Navíc je třeba připomenout, že se termín odevzdání postav blíží a my jich zatím stále nemáme dost. Pokud jde o volná místa ve frakcích..

 

Elfové - zbývá 1-2 místa

Hůrka - zbývá 1 místo

Númenorejci (Štít) - +- 6

Númenorejci (Zlaté údolí) - +-7

Trpaslíci - +-6

 

Frakce je možné po dohodě trochu přifouknout v případě, že to neovlivní rovnováhu.

 

18. května 2015, Caldon

Doplnění reálií pro rok 2015

Do reálií bylo doplněno ještě pár informací, které až do teď nebyly nikde sepsány, ale na základě úvodních příběhů bylo možné si je domyslet. Ale pro pořádek už jsou i v reáliích, aby bylo všechno přehledně na jendom místě.

 

6. května 2015, Caldon

Úvod do Arnoru 2015

Toto je úvodní příběh k osmému ročníku larpu Arnor.

Proti minulému ročníku jsme se posunuli o pět let. Níže je uvedeno pět dopisů, jeden pro každou frakci, která bude na hře. Každý je psaný z pohledu osoby, která k dané frakci patří - informace v nich se tedy mohou opakovat, jen jsou napsány z různých pohledů. Úvody neobsahují žádné tajné informace, pokud ale víte, za kterou z nich chcete jet, pak vám stačí si přečíst jen ten.

Vše potřebné se dozvíte na stránce  "Chci jet". Asi nejlepší postup je poslat hrubou představu, co chcete hrát (frakce, základní zaměření postavy, základní zaměření hráče) a po obdržení připomínek vyplnit přihlášku (rovněž v sekci "Chci jet"). Prosíme, abyste zbytečně neprodlévali. Počty hráčů jsou v jednotlivých frakcích omezeny a pokud nezačnete řešit svou postavu brzy, může se vám stát, že již ve vámi vybrané frakci nebude místo.

 

Úvod - Adrahilovci

Úvod - elfové

Úvod - Hůrka

Úvod - trpaslíci

Úvod - Zlaté Údolí

 

29. března 2015, Caldon

Termín Arnoru pro rok 2015

Termín Arnoru pro letošní rok byl nakonec určen na 11. - 16. srpna. Úvodní příběh bude zveřejněn někdy v druhé polovině dubna, některé důležité informace, týkající se podoby letošního Arnoru budou ale samozřejmě zveřejněny už i dříve.

 

21. března 2015, Caldon

Nové stránky (téměř) plně funkční

Přidán achív, zprovozněny staré odkazy, přidány nové.. Stránky nejsou ještě 100% funkční (zejména v archivu je značný počet nefungujících odkazů), ale většina chyb byla vychytána a i když ještě zvažuji náhradu/přidání některých obrázků, není v zásadě proč čekat s jejich zveřejněním. Nezbývá si než přát, abych je v blízké době nemusel dělat znovu.

 

11. března 2015, Caldon

Stránky pomalu vypadají použitelně

Protože byl předchozí freehosting zpoplatněn, rozhodli jsme se stránky přesunout jinam. S novým prostředím bylo potřeba se seznámit, ale když pomineme pár nedostatků a přimhouříme oko či dvě, můžeme prohlásit tyto stránky za provozuschopné. Postupně bude dokončen obsah a začneme je používat. Jakmile bude čas, tak se vrátím k jejich optimalizaci a nahrazování provizorních řešení řešením skutečným.

 

1. října 2014, Caldon a Linkal

Pozdě ale přece..

Děkujeme všem, kteří se letošního ročníku zůčastnili a rádi bychom připomněli, že stále čekáme na vaše komentáře a hodnocení.
 

9. srpna 2014, Caldon a Linkal

(Před)poslední předherní informace

Kdo to ještě neudělal, posílejte dovednosti Frelinovi. Pokud je někdo poslal nám v rámci jiného emailu, a ještě je nedostal, prosím, pošlete je ještě jednou (Frelinovi), protože pravděpodobně někde zapadly. Organizátoři tak nějak houfně odjíždějí na herní plac během pondělka, pokud tedy potřebujete něco nutně řešit a nepočká to, pak tedy máte nejvyšší čas.

 

9. května 2014, Caldon a Linkal

Aktualizace stránek

Mimo pravidel, na kterých se ještě pracuje, jsou již stránky aktualizované pro letošní rok.

 

6. dubna 2014, Caldon a Linkal

Úvod do Arnoru 2014

Toto je úvodní příběh k sedmému ročníku larpu Arnor. Jak už jste jistě zaznamenali, bude se příběh odehrávat v Druhém věku. Proto se nelekněte, že někde narazíte na nic neříkající jména. Přece jen jsme se posunuli zhruba o 3000 zpátky. Vše potřebné o tvorbě postavy se dozvíte na stránce  "Chci jet". Asi nejlepší postup je poslat Linkal hrubou představu, co chcete hrát (frakce, základní zaměření postavy, základní zaměření hráče) a po obdržení připomínek vyplnit přihlášku (rovněž v sekci "Chci jet"). Prosíme, abyste zbytečně neprodlévali. Počty hráčů jsou v jednotlivých frakcích omezeny a pokud nezačnete řešit svou postavu brzy, může se vám stát, že již ve vámi vybrané frakci nebude místo. Navíc, kdo z pozvaných hráčů nebude mít do 20. května alespoň předběžně schválenou postavu, ten se vystavuje riziku, že jeho místo obsadíme jiným hráčem.

 

Píše se rok 1997 D.v., Hůrka, v hospodě U Sekery

U světla lucerničky se nad pivem sklání dva muži. Starší z nich se svojí bílou hřívou, unavenou tváří a mhouřícíma, přesto bystrýma očima, je dobře známý. Je to starý Brandýs, hlava Hůrky, kterou rozumně vede už přes dvacet let. Druhý, znatelně mladší muž, se v Hůrce také čas od času zastaví na pivo a nosí novinky z dalekých krajů. Je to vysoký, štíhlý pohledný muž, s černými vlasy, které mu padají na ramena, a příjemnou tváří s tmavýma očima upřenýma na Brandýsa. To Dagoreth, diplomat z Númenoru, opět zavítal do Hůrky.

„Tak jaképak nám nesete novinky z dalekých krajů, Dagorethe?“ pravil Brandýs. Dagoreth se trpce zasmál a podíval se do svého poloprázdného korbelu, jakoby tam hledal odpověď.

„Dnes odpoledne novinky z dalekých krajů dostihly i mne. Dorazil zvláštní kurýr z Tharbadu, který kromě očekávané pošty přivezl i list osobní povahy. Stálo v něm, že můj otec skonal na lůžku, kam již byl delší dobu upoután kvůli svému stáří. Na lidské poměry žil dlouhý život, ale v porovnání s elfím to byla jen chvilka.“

„Holt všichni nemůžeme žít věčně,“ chápavě podotkl Brandýs. „Neuvažoval jste o návratu na Númenor?“

„Ne. Eriador se už stal mým domovem. Mnoho let uběhlo od války se Sauronem a i když je v númenorejských kronikách jen málo oficiálních zápisů, není možné, aby člověk, který tu žije skoro celou tu dobu, mohl říct, že se tu nic neděje. Byť je pravdou, že mnozí moji rodáci nevidí skutečnou krásu života tady.“ Po chvilce zádumčivého mlčení Dagoreth zvedl pohled a náhle změnil tón. „Dost ale o mém otci, ptal jste se mě na novinky. Předpokládám, že vás, Hůrčany, bude nejvíc zajímat, že se ve Zlatém údolí prostřídá vedení. Jakmile dorazí nová posádka, která je očekávána každým dnem, a převezme všechny úkoly, což nějaký čas potrvá, vydá se ta původní i s velitelem do Tharbadu a vezme s sebou i zásoby železných prutů.“ Naklonil se blíž k Brandýsovi. „Možná jsou to jen drby, ale slyšel jsem, že současný velitel není dvakrát nadšený z toho, že musí odejít.“

Brandýs chtěl něco poznamenat, ale přemohl ho záchvat kašle, tak Dagoreth pokračoval.

„Uvažovali jsme, že bychom někde otevřeli další důl. Ale to se jistě trpaslíkům ze Železníku nebude líbit. Trochu jsem se obával, když jsem se doslechl, že naším směrem spěchá malá ozbrojená skupina, bez vozů a bez zboží. Vsadil bych se, že tu něco hledají. Tak… snad nenastanou žádné konflikty. Poslední slovní výměna, týkající se nároků na těžbu v Soumračných vrších byla dost… živá. Od té doby, co trpaslíci z Mlžných hor uzavřeli brány Khazad-dûm a trpaslíci ze Železníku ovládli místní trhy s trpasličím zbožím, jsou takové diskuze stále častější.

Teď už se Brandýs dostal ke slovu. „Když už tady těží Númenorejští, kteří přišli zpoza moře, trpaslíci, kteří sídlí mnoho mil na sever odsud, si rovněž nárokují těžbu v tomto kraji, tak je trochu divné, že Hůrka, která má historicky největší nárok, železo nakupuje, nemyslíte?“ poznamenal s mírným sarkasmem.

„Ano, je to divné,“ souhlasil Dagoreth. „Ale žijeme pod hrozbou války a v případě dalšího vojenského konfliktu potřebujeme být všichni pořádně vyzbrojení.“

„Jistě, jistě. Meči ze zlata posázenými drahokamy,“ zabrblal Brandýs polohlasem. „Ale nechme to být. Raději mi řekněte něco víc o tom nebezpečí. Doneslo se k nám, že někdo vypálil Horní Krupou. Tu malou vesničku kousek od Hůrky. Téměř nikdo to prý nepřežil.“

Dagoreth zvážněl. „Ano, skřeti jsou rok od roku organizovanější a smělejší. Kde jsou ty časy, kdy byli ze strachu před námi zalezlí z temných dírách hluboko v horách?“

„Tak co jste mi říkal naposled, kolem Zor-Gimilu se žádní skřeti už dlouho nepotloukají. A přitom to není tak daleko po proudu Baranduiny.“

„To ano, Adrahil již téměř jedno století dokazuje, že je schopným vladařem, a lidem žijícím na jeho panství se daří dobře. Poslední dobou ale čím dál častěji vysílá svoje vojáky do vzdálenějších oblastí od města, aby našel a zničil skupinky skřetů. Prý se mu povedlo pár z nich zajmout. Při mé poslední návštěvě mi sdělil, že těch několik málo zajatců, co se povedlo vyslechnout, mluvilo jen o velkých skřetích přesunech, ale o důvodu těch přesunů nevěděli vůbec nic. Zdá se však, že skřety někdo organizuje. Bohužel se také ukázalo, že se některé skupiny chystají přesunout více na sever, sem do blízkosti Hůrecka. Škoda jen, že se Zor-Gimil stále, i přes mé naléhání, brání spolupráci s Tharbadem.“ Po chvilce ticha se Dagoreth obrátil znova na Brandýse.

„No a teď mi na oplátku řekněte vy, co je nového na Hůrecku?“

„Tady je všechno při starém. Měli jsme letos štěstí na úrodu, jinak nevím, jak bychom uživili sebe i vás. Možná už je na čase, abyste si zkusili založit vlastní políčka u Soumračných vrchů. Vím, že je tam chladněji, ale něco by se tam urodit snad mohlo. A dál…“ usrkl si doušek z piva, „no nějak mě poslední dobou píchá na hrudi. Felčar mi sice dal nějaký lektvar, ale nezdá se, že by zabral. Nebudu vás tu ale nudit mluvením o stařeckých bolístkách, však to se vás ještě hodně dlouho netýká. Raději mi řekněte ještě něco o elfech. Dlouho už se na Hůrecku neukázali. Jenom synek jednoho zahlédl, jak u Větrova zkoumá skály, když tam nedaleko lovil.“

„Tak o tom nic nevím,“ řekl Dagoreth. „S elfy, bohužel, nemáme nyní nejlepší vztahy. Je těžké říci, kdo komu křivdí, ale zdá se, že nás elfové nevidí už tak rádi jako kdysi. Vítají nás mnohem chladněji a dávají nám jasně najevo, že v jejich lesích platí jejich pravidla. Snad nám vyčítají, že jsme rozzuřili enty kácením stromů ale… také potřebujeme kovy a dřevo. Vždyť to byly naše lodě, které Středozem zachránily.“ S ustaraným výrazem pokroutil hlavou. „Ať už je pravda na jedné nebo druhé straně, nebo někde uprostřed, jak to většinou bývá, mrzí mne odcizení našich ras. Kdysi, bok po boku, Eldar a Edain bojovali proti Temnu.“

„Časy se mění. Jak tady, tak určitě i u vás na ostrově.“

„Pravda, pravda,“ povzdechl si Dagoreth. „Ani u nás všichni netáhneme za jeden provaz. Někteří z nás úplně nesouhlasí s názory našeho krále a vznikají tak rozepře uvnitř našeho národa.“

„Na druhou stranu, pane diplomate, můžem být rádi, že není hůř. Naši předkové zažili války. My ne. Zatím.“ Brandýs pozvedl korbel. „Na zdraví.“

 

6. dubna 2014, Caldon a Linkal

Reálie a přihláška

Celá sekce "Chci jet", včetně přihlášky, byla aktualizována pro rok 2014. V sekci "Svět" jsou k dispozici nové reálie pro rok 2014, které by vám měly pomoci při tvorbě postavy. Na zbytku sekce "Svět", například na mapě Druhého věku se ještě pracuje.

 

16. února 2014, Caldon a Linkal

.. a už máme i termín

Po ukončení hlasování na hofylandu a přičtení hlasů z emailů jsme určili, že se tedy příští návštěva Středozemě bude konat 13.-17. srpna 2014. Děkujeme všem, kteří hlasovali :-).

 

8. února 2014, Caldon a Linkal

Arnor bude...

Když se Randir vzdal postu hlavního organizátora Arnoru, nechtěli jsme dopustit, aby se z Ralska vytratila atmosféra Středozemě. A protože kolem Arnoru vznikla i skupina fajn lidí a byla by škoda, kdybychom se ve Středozemi už nepotkali, rozhodli jsme se navázat na tradici Arnoru a uvázat si na záda břímě organizace :-).

I když se budeme snažit zachovat většinu prvků, uvědomujeme si, že to už nebude stejný Arnor. Za prvé se bude hra odehrávat pod taktovkou jiných lidí, což vždy přinese nějakou změnu. A pak jsme se také rozhodli nenavazovat na předchozí ročníky, ale posunout se v čase dozadu, konkrétně na konec druhého tisíciletí Druhého Věku. Dalo by se tedy diskutovat, zda by se hra měla jmenovat Arnor, když Arnorské království vznikne až za dalších tisíc let. Přesnější by byl název Eriador, ale název Arnor se nám prostě líbí a pro arnorské mazáky to stejně bude stále Arnor, ať už to pojmenujeme jakkoliv. :-)

Letos připadají v úvahu pro Arnor dva termíny, 6.-10. srpna a 13.-17. srpna. Máte-li zájem o účast na Arnoru 2014, ať už to víte najisto a nebo o účasti byť jen uvažujete, neodkládejte to a napište Linkal.

Plánujeme hru pro zhruba 30-35 hráčů. Kvůli vyváženosti hry budou samozřejmě počty hráčů v jednotlivých frakcích omezeny. Informace o frakcích budou na webu k dispozici až s reáliemi.

V případě jakýchkoliv dotazů k postavám, frakcím či přihláškám, pište Linkal, nebo (v případě, že dotazy nejsou tajného charakteru), klidně se ptejte na hofylandu v klubu U Skákavého poníka.

 

20. ledna 2014, Randir

Šest let

Některé věci v životě člověk nezapomene.

Nezapomenu pocit osamění, když jsem přijel na první Arnor, byl jsem organizační zelenáč, seděl jsem sám před jakousi vlhkou jeskyní na místě, které si dnes nikdo při vzpomínání na Arnor nepředstaví jinak než Hůrku a třásl se hrůzou, co se všechno pokazí.

Nezapomenu vlnící se trávu nad Větrovem, dokud byl, a pocit ohromení, když se přede mnou cestou z Větrova zhmotnilo údolí, kterému kdysi pan profesor přisoudil elfí krásu. Ano, řekl jsem si - tady to přece bude. Tady a ne jinde. Pak jsem tam ztratil tužku. Někde tam ještě je.

Nezapomenu noční pohled z příjezdové cesty dolů do Roklinky, ozářené světlem luceren a pochodní, prosycené vůní jehličí, elfími hlasy a zvukem strun.

Nezapomenu pohodovou atmosféru Hůrky, odhodlání Špičáku, zodpovědnost Hraničářů, nezdolnost trpaslíků ani vznešenost elfů.

A především - protože mým cílem kdysi před sedmi lety, když jsem začal chystat Arnor, bylo udělat dobrý larp ve Středozemi a seznámit fajn lidi, kteří se podle mého měli poznat - nezapomenu na vás, kteří jste na Arnor pod mým vedením přijeli - jako hráči, jako bestiář, jako organizátoři. Bylo to šest ročníků, které přes věci, co se vám i mně nelíbily, přes všechno, co jsem pokazil, neodnesl nikdo vážným zraněním či jinou újmou. Myslím, že jestli tam někde venku, kolem ohňů, v melodiích fléten i strun, v neskutečném dešti, tichu svítání i soumraku je duch dřeváren, v minulých šesti letech si vždycky našel týden, aby přijel do Ralska.

Krátce po odeslání tohoto textu na web odevzdávám heslo od arnorského webu lidem, kteří chtějí v tomhle larpu ze Středozemě pokračovat. Je to pro mě jedinečný pocit - sami víte, že na hry až tak často nejezdím a Arnor byla jediná, kterou jsem pořádal.

Tedy díky, ať to nenatahuju. Co se okolo Arnoru chystá, nejspíš vbrzku sdělí ti, kteří se odhodlali nést jeho prapor dál. Patří jim dík a přání, ať se hra podaří. Ještě nevědí, co je čeká. Ale Bilbo to také nevěděl, dokud nevyběhl na cestu bez kapesníku.

Ostatně, bude-li to jen trochu možné, rád vás v létě uvidím. Budu ten bez šerpy, s očima zářícíma radostí, že chodím po Středozemi.

Randir, hlavní organizátor Arnoru 2008-2013

 

30. červen 2013, Randir

Poslední předherní informace

GPS organizačního stanoviště: 50°34'34.492"N, 14°50'23.242"E

Na hru je možné přijet kdykoliv v pondělí, pokud si chcete předem postavit své sídlo. Přivezte si své nářadí. Hra začíná v úterý v 19:00.

Tohle asi je zbytečné připomínat, přesto - počítejte se zhoršením počasí. Záložní oblečení, dobrý stan, vybudování okopu, jakmile se utáboříte. Aktuální výhled sice vypadá dobře s deštivějším - snad - jen čtvrtkem. Ale to je hodně dní dopředu, kdo ví, jak to bude. Kdo zažil Arnor 2011, ví, co je voda.

Nezapomeňte si přivézt takové ty základní věci  - občanku, kartičku pojištěnce, toaleťák, něco na psaní, repelent. Kostku nemusíte, pokud vyloženě nemáte v pravidlech, že ji potřebujete. Když jsme u pravidel - počítáme, že si je přivezete tak, aby byla aspoň jedna do každého tábora. Plus každý vytištěná svá speciální a svou postavu. Máme rezervy pro případ ztráty na hře, nikoliv rezervy pro "vezmu si to u orgů".

Co se týče telefonního signálu - Vodafone v oblasti bez problémů, nově je hlášeno, že se z některých míst herního území dá dovolat s O2, T-Mobile ne.

Kdo tam ještě nebyl - není tam elektřina. Není tam voda. Vodu vozíme jednou denně (i pro hráče), pokud si přivezete věci, abyste do úterního večera vydrželi ze svých zásob, velmi nám tím ulehčíte logistiku. Pro základní potraviny budeme jezdit zřejmě obden, bude možná objednávka.

Herní poplatek je 400 Kč za osobu + 100 Kč záloha vrácená oproti uklizenému tábořišti.

Do 1. července, 18:00 budu na e-mailu/ICQ/Hofy. Poté už je to bez záruky, můj telefon 775 181 500 by měl zůstat v provozu.

Randir

 

25. červen 2013, Randir

Týden do Arnoru!

Nahráváme na web přehled známých postav pro ročník 2013 a aktualizované reálie Eriadoru (pro zájemce, znalost není povinná).

Kapacita hry je naplněna. Stále má smysl vznést případný dotaz, jestli někdo neodpadl, a chopit se jeho/její role.

Prší.

 

21. květen 2013, Randir (aktualizace 27. 5.)

Opět přijímáme hráče

Momentálně máme 32 uznaných přihlášek (viz jména výše), jedno místo v bestiáři.

Zároveň opět otvíráme přihlašování pro hráče, kteří zjistili, že mohou jet, ale zastavil je ten stop stav ze 7. dubna. Počítejte prosím s tím, že už nejde navrhovat postavy vnášející zcela nové zápletky - pokud něco navrhnete, patrně to přizpůsobíme tak, abychom vaší postavou vykryli nějakou tematicky blízkou postavu od hráče, co dosud neposlal přihlášku.

Jinými slovy: pokud máte s organizátory rozjednanou postavu a zatím nemáte uznáno, může se vám po poslání přihlášky stát, že obrdžíte odpověď "tvá role už je obsazena".

 

7. duben 2013, Randir

Stop stav pro nové zájemce

Vzhledem k počtu zájemců o hru vyhlašujeme dočasný stop stav na nové postavy - nové v tom smyslu, že jste je s námi ještě vůbec nezačali projednávat, respektive že jste se dosud neozvali hlavnímu organizátorovi s úmyslem na Arnor jet. Pátého května případně vypíšeme volná místa podle toho, kolik se nám do tohoto termínu sejde přihlášek.

Děkujeme za pochopení.

 

24. březen 2013, Randir

Arnor VI: Rodinné dědictví a staří známí

Pan Dobromír Borůvka
Pytlová ulice 6
Hobitín

Drahý táto!


Už dva měsíce jsem se neozval, a tak Ti zase píšu, co je na Hůrecku nového. Z našeho předchozího dopisování určitě víš, že dobrých zpráv je zase o něco méně, než dříve. Když jsem byl pouhá "dvacítka", neměli jsme se nijak zvlášť skvěle, ale drželi jsme se; teď mají mnozí pocit, že se máme lépe, ale máme také co ztratit. A ztrácíme to.

Začnu Hůrkou. Hobiti i velcí lidé u Poníka vedou řeči, jestli byl dobrý nápad zůstat bez starosty poté, co odstoupil pan Samuel Doubek. Nápad s vladykou, jakého máte v Kraji, možná není tak špatný. A kdyby se někdo dobrovolně ujal práce, kterou u vás vykonávají krajníci, snad bych mu i platil. Zdá se totiž, že léta hojnosti pomíjejí; ale nebylo jich málo a nezapomeneme na ně. Zatím si ale každý Hůrčan žije svým životem a docela to jde. Zatím.

Píšu, že klid pomíjí. Víš, zprávy o skřetích skupinkách procházejících krajem se objevují stále častěji. Když dorazí někdo z hraničářů k Poníkovi a zrovna má povídavou náladu, vypráví, že skřety čas od času stopují a bojují s nimi. Skřeti se prý protloukají na vlastní pěst. Na Hůrku si zatím netroufli a kapitán Banazír ze Špičáku, který sedává rád na vysokých skalách, říká, že také mají zatím klid.

Ještě k panu Banazírovi. V úterý mi zase jeho dvojčata vybrala úly. Jsou hodní a pak třeba naštípou dřevo a omluví se, ale trnu, co za rošťárnu vyvedou příště, pokud tedy někam zase na měsíc nezmizí.

Na statku, kde po svém odstoupení hospodařil pan Doubek a kde jsme se mu starali o poníky a zahradu, jsme našli jeho závěť - jak jsem ti psal minule, všechno nasvědčovalo skřetímu útoku. Bydlel prostě moc daleko... Odkázal mi Střapáče (to je poník) a i ostatní pomocníci z Hůrky něco dostali. Statek přijede brzy převzít jeho nevlastní sestra z dúnadanské strany. Už tu párkrát byla a je to slušná žena, ale nevím, jak tu práci zastane a jak ji Hůrčané přijmou. Byla by škoda, kdyby ten hezký statek zpustl. A - to, že mi pan Sam mi moc chybí, mi nikdo nevynahradí.

Také se objevili trpaslíci z pevnosti Železník. Uteklo už 28 let od dne, kdy jej objevil urostlý Orik. V písních se zpívá i o pravostříbru z kořenů růže, která roste v hloubi hradu. Trpaslíci bývají vidět za mostem přes Brandyvínu a kdo ví, co tam našli za cennost; skřeti si do jejich blízkosti vůbec netroufají. Proslýchá se, že se trpaslíci nějak pohádali s elfy z Cesmínové síně, snad kvůli kácení. Snad se to uklidní, každopádně se občas trpaslíci vyptávají na podivné lesní tvory a nezdá se, že by mysleli elfy... U Poníka jsou všichni zvědaví na ty “trpasličí hry” - to by mohla být zábava.

Elfové jsou úžasní. Nebo by mohli být. Jejich smích je jako skákání jarního pramene po kamenech, jejich zpěv jako sbor harfeníků; a jejich žal by pohnul i skálou. Plakal jsem, když jsem je slyšel zpívat žalozpěv za Darien. Jako by tu byla stále s námi, jako by nezmizela v té proklaté mohyle, jakoby jen spala, když ji Eldrin odnášel v náručí. Nejsem zdaleka jediný, v jehož srdci nezemřela. Je taky pravda, že většina elfů, které jsme znali, odešla a s nově příchozími jsme se ještě příliš často nesetkali.

Taky se začínají dít divné věci. Vypráví se, že po březích Soumračného jezera obchází přízrak zlořečené horalské náčelnice - někdo statečný by to měl prozkoumat. Pár lidem a hobitům v Hůrce se o ní navíc zdálo. Ale čaroděj Gandalf, který tu teď docela často pobývá - bezpochyby mu zase jde o nějaké dobrodružství - se na to tváří, že to jsou jen povídačky.

K těm divně se chovajícím zvířatům: jsem rád, že u Hobitína nic takového nepozorujete. Na pana Chlupáčka nedávno zaútočila srna a pana Chaloupku pokousala liška. Měl celou ruku od krve.

A jeden hraničář se minulý měsíc, po pohřbu pana Doubka, u Poníka trochu víc napil a vyprávěl znepokojivé věci: o sporech mezi Dúnadany, o tom, že elfové čím dál víc zůstávají v lesích a hrají na loutny a harfy a o temných snech těch, kteří zavítali na Špičák a panu Banazírovi, který prý bývá často zasmušilejší, než kdy dříve.

Zdá se, otče, že dobré časy pozvolna končí. Ale snad to nebude dlouho trvat a zase bude dobře.

25. jarn 2050
Hrdomír Borůvka
Hůrka

Toto je úvodní příběh k šestému ročníku larpu Arnor. Je hlavním zdrojem informací o soudobém dění na Hůrecku a okolí, tedy v prostoru, v němž se hra odvíjí. Nyní máte vše potřebné ke tvorbě postav - podrobnosti o procesu viz stránka "Chci jet". V zásadě je nejlepší Randirovi poslat hrubou představu, co chcete hrát (frakce, základní zaměření postavy, základní zaměření hráče) a po obdržení připomínek vyplnit přihlášku (brzy bude v sekci "Chci jet" aktualizována). Prosíme, abyste zbytečně neprodlévali - kdo z pozvaných hráčů nebude mít do 5. května schválenou přihlášku, ten se vystavuje akutnímu riziku, že jeho místo obsadíme jiným hráčem. Věříme, že šest týdnů je na přihlášku dost času.

 

9. březen 2013, Randir

...a zase zpět. Arnor 2013 bude.

 

Vážené a milé, vážení a milí, Arnor 2013 se uskuteční 2.-7. července tam, kde předchozích pět ročníků. Vbrzku můžete očekávat nástin základního děje a výzvu ke tvorbě postav.

 

Archiv
 

Co je Arnor?

 

Arnor je fantasy LARP v přírodě, zasazený do Tolkienova světa. Jeho motto je "zažít Středozem".

Hra stojí na atmosféře a hravosti účastníků, kteří jsou aktivními spolutvůrci děje. Boje a umírání je méně, většina postav přežívá. Klademe důraz na propracované postavy, dobře zasazené do herního světa - rádi s tím hráčům pomůžeme.

Hra je na pozvánky, ale nebráníme se nové krvi - přesvědčte nás, že budete přínosem! Ke všem hráčům přistupujeme stejně, noví účastníci nemají žádné kostýmové (ani jiné) úlevy. Kvalitu hry dělají především hráči samotní. Z toho důvodu preferujeme interaktivní role s potenciálem bavit i ostatní hráče a "spíše tichých, pozorujících" postav pouštíme do hry omezené množství.

Středozem není jen kulisa, ve vysoké míře dodržujeme její reálie. Postavy bojují se středozemskými příšerami, sbírají středozemské byliny a vyznávají středozemské nebeské mocnosti. A tak dále.

Jelikož se hra soustředí na relativně malém území, se středem v Hůrce, a historie Středozemě bývá často skoupá na informace, vzniká na pozadí významných událostí, které se často dějí stovky mil daleko, určitá volnost. Není naším cílem, abychom do Středozemě dělali velké záseky, ale abychom mohli odehrát, "jak to tenkrát ve Středozemi mohlo být".

Arnor se konává na místě zaniklé osady Horní Krupá na jihu bývalého vojenského prostoru Ralsko. Herní systém je čistě dovednostní, nejsou žádná povolání. Rozvoj schopností postav je velmi pozvolný, postavy lze přenášet mezi ročníky. Hraje se 24 hodin denně. A často nám prší, byť zrovna v roce 2012 počasí vyšlo krásně.

Účastnický poplatek jde mírně snížit pomocí při přípravě či organizaci hry.