Archiv

14. srpen 2012, Randir

Epilog, aneb jak skončil Arnor 2012

Sklizeň toho roku přišla na Hůrecko o trochu dříve než obvykle. A byla znamenitá. Malé dcerky ranhojiče Viliho Chlupáčka si hrály se zlatavými klasy, statkářka Alicie si mohla dovolit rozdávat bochníky křupavého chleba. Hobiti i lidé rádi vzpomínali na výborné dýmkové koření, uzené sýry i skvělé pivo.


Zvěst, že se o pomoc přírodě zasloužili elfové, se roznesla rychle. Vznešený lid nabyl mezi prostými obyvateli respektu i pro oběti, které přinesl, vždyť srdce léčitelky Darien prý puklo žalem. Na dotazy, kam se poděla hloubavá Limwen, která znala každý kout luk a lesů, elfové vraceli jen pohledy, v nichž se leskly slzy.


Alchymistka Lerin zamířila do Šedých přístavů a odplula. Kovář a bojovník Aldarion ve Středozemi zůstal a vrátil se do Roklinky.


Hon za pokladem Železníku, kde dříve sídlil drak, vyhráli trpaslíci. Orik, syn Filiho, nalezl cestu sněžnými pláněmi a přivedl do starého sídla esgarothskou šlechtičnu Aredhel s jejím věrným strážcem.


Zpívalo se pak, že Aredhel, kterou Hůrka znala jako umouněnou hledačku pokladu Elvíru, přinesla do Železníku bájnou mitrilovou růži. Vzácnost, která byla jejímu rodu předpovězena, podle písní zasadila v nejhlubší síni, růže  zapustila kořeny a zdá se, že zde trpaslíci, kteří ztracenou pevnost osídlili, brzy budou moci mitril dolovat.


Šlechetná Aredhel věnovala Hůrce cenný náhrdelník z pokladu a starosta Sam Doubek, který nastoupil poté, co vojáci esgarothského Domu Korouhve zabili Tobyho Hracholuska, jmění uvážlivě vložil do obnovy Hůrky, která začala vzkvétat. Odliv obyvatel z Hůrky se zastavil poté, co se ukázalo, že Brandov je ve skutečnosti jen tharbadská lest.


Dolování se konečně začalo dařit i ve Špičáku a na zkazky o "začarovaném dolu" sedal prach. Podivnou truhlici, nalezenou před časem v ruinách nekdejšího hlavního města Dúnadanů Fornostu, získali elfové, ale pokud ji otevřeli, zůstal její obsah tajemstvím.


Hraničáři ulovili obřího vrrka, který léta děsil obyvatele Hůrky i přilehlých vesnic. Nadto právě Dúnadané vedení statečným Verenorem na poslední chvíli vystopovali přízraky z mohyl ve Hvozdu a odvážným útokem překazili obřad a zachránili Zlatěnku.


Připravili tak půdu pro souboj špičáckého kapitána Banazíra s mocným přízrakem, o němž se  šeptem proslýchalo, že získal Prsten moci. Tváří v tvář Banazírově udatnosti a meči zvaném Gil-Estel, Jiskra naděje, Morgomir prchl. Prsten, jeden z Devíti, se dobýt zpět nepodařilo, protože jeho sudba a osud jeho nositele byly ukuty už v hlubinách Druhého věku. Elf Eldrin ale předpověděl, že příchod devátého nazgula do Středozemě tento čin oddálil o desítky, snad i stovky let.

 

6. srpen 2012, Randir

"Cesta tam" začíná...

Poslední předherní informace: Na místo za dvě hodiny odjíždí zbytek organizačního týmu, pokud ještě rychle potřebujete něco řešit po internetu, tak té doby. (Existuje určitá naděje, že ještě zítra ráno vám může odpovědět Linkal.)
Pak už jen telefon (můj je 775 181 500, ostatní organizátory vzhledem k absenci signálu neseženete).
Nezapomeňte si vytisknout postavu (opravdu - my je s sebou nevezeme). Kdo si vytiskne i pravidla, toho budeme mít raději, kdo ne, pro toho pár erárních kusů je.
Berte repelenty a teplé/náhradní oblečení. Sice to vypadá, že bude hezky, ale znáte to - je to Arnor. :-)

Randir

 

30. červenec 2012, Randir

Postavy a předherní informace

Do mailu jste dostali finální verze vašich postav plus předherní technické informace. Dotazy samozřejmě rádi zodpovíme.

V sekci Svět tady na webu najdete přehled letošních známých postav.

 

1. červenec 2012, Randir

Pravidla na webu

Na webu jsou v příslušné sekci zveřejněná pravidla pro rok 2012 - obecná i dovednosti. Prosím, vyberte si k vaší postavě dovednosti a pošlete je na mail linkal (tečka) edhelwen (šnek) gmail.com. Obratem dostanete zpět případná tajná pravidla vašich dovedností.

Kdo nestihl odpovědět na mé upřesňující dotazy k postavám - už nemusíte, musel jsem začít provazovat postavy s příběhem a kdo se neozval sám, toho provážu podle vlastní úvahy.

 

30. květen 2012, Randir

Ještě je volno

Po několika odhláškách ponejvíce z pracovních důvodů ještě na chvíli otvíráme přihlašování. V téhle chvíli jsme schopni mezi hráče pojmout ještě pět lidí, kteří s námi postavu zatím neprobírali, dalších pět máme ve fázi přípravy. U elfů a hraničářů už je plno, v Hůrce je místa dost a ve Špičáku jedno.

 

30. květen 2012, Randir

Konec volného přihlašování

Z kapacitních důvodů pozastavujeme přijímání nových přihlášek na Arnor. Pokud už máte s organizátory něco rozjednaného, prosím, urychleně se snažte dojednávání dokončit - nemusí zbýt místa. Počítejte s přesunem do Hůrky či Špičáku, protože tam ještě několik míst je. Děkujeme za pochopení.

 

26. duben 2012, Randir

Aktualizace webu

Podařilo se najít chvíli času na aktualizaci webu. Z naprosté většiny by tak měl obsahovat informace vztahující se k ročníku 2012. Jednotlivosti ještě budeme dodělávat, ale není jich mnoho.

Oddíl Svět obsahuje úvodní příběh hry a reálie potřebné k tomu, aby vaše postava dobře zapadla do Středozemě. Pravidla jsou výjimkou, kde jsou ještě loňské informace - nečeká je ale mnoho změn. Sekce Chci jet! obsahuje informace, jak se přihlásit, plus další organizační důležitosti.

 

18. duben 2012, Randir

Styl hry jednotlivých frakcí

Hůrka: Zčásti jako dosud, klidný vesnický styl bez světodějných událostí - s tím, že místní se vyrovnávají s menší úrodou (na obživu stačí a dále se výnosy nezmenšují). Zčásti ovlivněna velkým pátráním po dračím pokladu - Hůrčané o něm hodně mluví. Některé možnost přijít si k penězům fascinuje - zejména ty, kteří by rádi zemi opustili a vydali se do Brandova. Vědí, že potřebují našetřit peníze na cestu - a získávat peníze jde tolika různými způsoby... Hůrka bude hodně stavěná na příbězích loučení, přemlouvání - a kdo ví, možná i zpětnému shledávání.
Typické role: starosta, vojáci batalionu, ponocný, farmáři, řemeslníci

 

Elfové: Výrazně týmová hra vhodná pro ty, kteří si dokážou užít hru ve skupině a sledovat společný cíl. Poměr vůdčích osobností, bojových (ochranných) a podpůrných rolí je pevně dán. Díky jiné pozici herního sídla - je to jedno z jejich lesních útočišť - budou mít lepší (kratší) přístup do hry než z Roklinky, blíže k nim budou mít i organizátoři. Elfové nejsou vhodnou frakcí pro ty, kteří chtějí prožít hodně času řešením individuálních zápletek.
Typické role: vyznavači Valar, bojovníci, hraničáři, alchymista

 

Dúnadané: Pestrá hra s mixem hledání, boje, řešení tajemství a vztahů v přírodě. Už nikoliv boj o holé přežití nejen sebe sama a celého národa jako loni (loňští Dúnadané přes početní ztráty dokázali své řady posílit), ale návrat k tradičnějšímu hraničaření a zčásti i otázkám, které by v univerzální terminologii řešili druidové. Luky samozřejmě budou výhodou - zvěř je plachá, ale rozhodně jí není málo.
Typické role: hraničáři, lovci, vyznavači Pánů Západu, léčitelé

 

Esgaroth/Dol: Starají se o Špičák, pomáhají s obnovou Hůrky (spíše nápady než hrubou prací), hledají dračí poklad (ostatně, kdo ho nehledá?). Nejsou jednolitou frakcí: část z nich tvoří Dům Růže (typicky alchymie, kovářství a další řemesla), část Dům Podkovy (těžba, architektura) a část Dol (obchodní vztahy, smlouvy, možný přesah do farmaření, protože Dol nemá jen Hanzu, ale i rozvinuté hospodářství. Hra zde má potenciál vyvinout se v bojověji zaměřenou, postavy coby nepůvodní prvek v oblasti řeší i politiku vůči ostatním frakcím - třecích ploch není málo.
Typické role: vojáci, diplomaté, řemeslníci, profesionální dobrodruzi

 

Ostatní: Ve světě se samozřejmě nadále objevují různá nezařaditelná stvoření: od roztodivných tuláků přes meddědovce, trpaslíky - po domluvě případně i něco exotického (lossoth, drúadan). Často si řeší své záležitosti a do problémů ostatních se nemíchají - pokud nechtějí. Je ale jasné, že takovýchto divných potulných individuí nemůže být ve světě mnoho, neb pak by divné přestalo být divným.

 

17. duben 2012, Randir

Tenkrát ve Středozemi

Úvod do příběhu pátého ročníku Arnoru

Poslední neděle měsíce jarnu přinesla do Hůrky těžké šedé mraky. Soumrak se ohlásil brzy; provazce deště vytrvale zkrápěly dláždění a ve světle pochodní se nad zemí tříštily ve stříbřitou mlhu. Vývěsní štít hostince se pohupoval s jemným skřípotem.

Hůrčany déšť nechával klidnými. Za poslední roky si zvykli, že se počasí často mění. Rádi vzpomínali na dřívější slunná léta a mírné zimy, ale často dodávali, že "není tak zle".

Z nepříliš výrazné směsice zvuků, která se linula od Skákavého poníka, zazněl jasný hlas. "Na starostu!" zvolal se směsicí upřímnosti a smutku. "Na našeho Tobyho!" zahlaholila směsice jiných hlasů, načež se ozvalo charakteristické žďuchnutí sražených korbelů, jedné převržené židle a spokojeného pomlaskávání.

Starosta Tobold Hracholusk bez nadsázky představoval to nejlepší, co Hůrka měla. Chlapík ze starobylého rodu s hospodářskou tradicí objevil své vlohy při dračím útoku před šesti lety, když zachoval chladnou hlavu a rychle sestavil hasičský sbor, který zachránil řadu hůreckých domů. Mihl se pak také v boji s drakem, jehož hlavní tíhu nesli dolští žoldnéři, elfové a hraničáři.

Toho večera odpočíval "náš Toby" u Poníka také - což nebylo úplně běžné. Obvykle trávil hodiny po setmění v rozmluvách s místními, naslouchal i radil. Jeho slovo mělo váhu.

"No tak, no tak!" bránil se starosta pozornosti. "Děkuju vám za zvolení! Ale sami víte, že se toho zase tak moc nezlepšilo..."

Další starostova slova už zanikla, ale ta původní stačila. Hůrka, a nejen ta, zažívala podivné období. Na jednu stranu se rodilo méně telat, klasy byly neduživější a zvířata plachá. Jenže všichni pamatovali draka a ti starší i dávnější problémy: hordy skřetů, zástupy duchů či Hvozd. Žádná z těchto pohrom nyní nebyla na obzoru a ztenčené výnosy z polí se držely. To nebylo málo.

 

Většina Hůreckých si proto na poměry nestěžovala. Od navázání čilých styků s městem Esgaroth se podařilo obnovit klíčové hůrecké stavby (až na zcela spálený Dům pamětin a několik dalších budov). Starosta najal krysařku, která pomohla držet ztráty na zrní v mezích. Dal postavit herberk "U Zlobra", kde bydleli obyvatelé, jimž dračí oheň vzal vše, a obnovil Batalion.

Starosta nicméně nedokázal zabránit v odchodu řadě obyvatel Hůrky, kterým i tak došla trpělivost. Četné rodiny, mezi nimi Kšandičkové nebo Troubilové, rozprodaly zbytky skrovného majetku a zaplatily si cestu do Brandova, rostoucí osady v ústí Brandyvíny do moře.

"Říkám vám, příští lodí jedu!" usrkl pivo děda Kmínek. "Nejsem tak starej a mám tam kluka - psal, že se mu daří. Napsal jsem do Tharbadu dopis panu Rancovi, co nám dělával starostu před Tobym, a ten slíbil, že zatlačí na lodníky, aby zlevnili. Moc totiž využívají toho, že do Brandova nevede žádná cesta a pustinou se tam dojít nedá."

 

"Snad nebude tak zle," postavila před něj další korbel hospodská. "Horalové jsou pryč, hraničáři se zase starají o cesty. Všechen ten rozruch a hledači dračího pokladu nám spíš pomáhají, nechávají tu dost peněz. Esgarothští tu nakupují zásoby pro Špičák..."

"Poklad!" ožil Kmínek. "To by bylo něco. Lidi z Esgarothu po něm pasou, to jo. Ale neznají to tu tak jako my a lidi ze samot. Navíc se nesou zvěsti, že něco z pokladu už našli trpaslíci. Kdybych tak něco málo našel, hned bych měl na loď."

 

Podobně jako Kmínek uvažovalo poslední dobou nemálo Hůrčanů a zájem o poklad, který teď nikdo nehlídal, měl téměř každý. Drak jistě shromáždil slušné bohatství, které rostlo o čtvrtinu při každé další debatě o něm. Přitom se z těch rozprav vytrácelo, že takový podnik nemusí být zdaleka bez nebezpečí. Hraničáři ovšem nechtěli o tom, že by prosté lidi doprovázeli na kurážných cestách za pokladem, ani slyšet a elfů se raději nikdo neptal.

Dúnadané měli dost skutečné práce. Náčelník Aranarth i přes těžké ztráty dokázal vrátit mužům a ženám ze Západu ztracenou sílu a jejich řady posílily. Dorostli někteří mladí, objevily se odloučené skupiny ve Hvozdu a s pádem horalů vyšli na svobodu někteří Dúnadané, kteří za časů náčelnice Neiry padli do zajetí.

Říkalo se také, že hraničáři více času než dříve tráví v blízkosti Hvozdu - a to i přesto, že ten navenek nejevil žádné stopy skomírání ani neklidu a procházky v něm nebyly nebezpečné.

A elfové? Do Roklinky se poslední dobou vydávalo stále méně poutníků, ani ne tak pro netýkavost elfů či nástrahy cesty, ale zkrátka proto, že se lidé i hobiti více naučili žít sami. Elrondovo jméno se stalo spíš vzdáleným pojmem a Roklinka synonymem místa, kde dlí učenost a cennosti, ze kterých se s přibývajícími roky stávají spíš neurčité legendy. Přesto někteří bystřejší hobiti, a mezi nimi obzvláště Podlesní, říkali, že po nocích v lesích kolem Hůrky elfy vídají.

"Hodně se změnilo," rozumoval Kmínek u štamgastského stolu s pohledem upřeným kamsi do prázdna. "Draka jsme zabili a spálili, ale že by bylo kdovíjak líp? A kdo ví, co všechno ještě přijde z Esgarothu. Dělají tam na můj vkus moc politiky."

Světla hůreckých domů postupně zhasínala, slábnoucí déšť dál omýval střechy a noc ubíhala. Za několik hodin se na východním obzoru, za budovou opuštěné gondorské ambasády, přihlásí rozbřesk.

Někteří jistě vyrazí hledat dračí poklad a shánět peníze na cestu do vysněného Brandova. Jiní budou prostě žít - žít ve světě, který není kdovíjak radostný, ale na rozdíl od časů před všemi dřívějšími ranami osudu se vlastně nijak nezhoršuje. A snad se najdou i tací, kteří tu smůlu posledních let zkusí nějak prorazit.

 

13. březen 2012, Randir

Termín hry a základní náležitosti

Po dotazování, kdy by se vám jako hráčům hodil Arnor, jsme stanovili termín na týden končící 12. srpnem. Ještě si nejsme úplně jistí, jestli bude Arnor od sedmého (úterý) či osmého (středa). Jakmile si jistí budeme, dáme vědět. Argumenty obou názorových stran jsou zásadní. Jedna tvrdí, že čtyři dny je moc, druhá, že tři je málo...

Příběhovou zápletku včas dodáme. Počítejte s prakticky stejným středozemským prostředím, v němž bude téměř jistě chybět Roklinka (elfové budou zastoupeni jiným způsobem a nebojte, nebudou to výjimečné role). Od smrti draka uběhlo pár let - čtyři, pět, možná šest. Větší slovo na drakem poničeném (a zčásti už obnoveném) Hůrecku hrají esgarothské šlechtické rody a dolská Hanza. Horalové jsou pryč.

Stejně jako v předešlých letech bude možné zajistit si slevu ze vstupného nabídnutou pomocnou rukou, což bude zřejmě obnášet příjezd v neděli či pondělí a odpovídající práci. Případně jiný výrazný příspěvek ke hře (upřesníme).

 

16. červenec 2011, Randir

Rozeslané postavy

Na své e-maily jste dostali rozeslané předherní informace k postavám. Prosím, zkontrolujte si to co nejdříve, jestli je vše v pořádku - kdyby nebylo (mail nedorazil, chybějící příloha a podobné produkty e-mailových šotků), ozvěte se - nejlépe z toho mailu, kam to chcete poslat.

Věci, co jste k Arnoru dostali mailem - vaše tajná pravidla (tj. dovednosti, bylinky, pravidla pro vyznavače Valar, alchymie, theurgie a podobně) i informace, které má vaše postava do začátku, si vytiskněte a přivezte na hru. Pokud skutečně nemáte žádnou možnost to vytisknout, ozvěte se.

Pokud jde o další tisk - obecná pravidla potřebuje umět každý, u dovedností potřebujete jen ta pravidla, která se vás týkají. Co si z toho vytisknete, je na vás.

Klíčová lejstra (pravidla, veřejné dovednosti, řád akce, kontakty) budou na hře k dispozici v každém sídle (v Hůrce, Vlčím Hrbu, Špičáku, Roklince, u hraničářů), pro které to nějaký jeho obyvatel vytiskne. Pokud se mi před tiskem ozvete, pošlu vám to i včetně retuše těch dvou chybek, co tam ještě přežívaly.

 

8. červenec 2011, Randir

Finální pravidla

Pod záložkou Pravidla najdete finální verzi obecných pravidel, pravidel pro dovednosti a toho, co lze říci o "hudbě Ainur".

Kolik máte do začátku dovednostních bodů:
 

- pokud hrajete svou postavu na Arnoru poprvé: mladá postava 6 bodů, zralá 8, stará 10

- zralá postava, kterou jste loni hráli jako mladou: 10 bodů

- stará postava, kterou jste hráli jeden z předchozích dvou ročníků: 12 bodů

- stará postava, kterou jste hráli oba předchozí ročníky: 14 bodů

- pokud někdo z vás dostal expy individuálně (různé zvláštnější role), platí, co dostal

- až +2 expy můžete získat za vrozené vlastnosti (viz pravidla dovedností)

 

Pokud máte zájem o tajná pravidla dovedností, vydává je Frelin (mail v kontaktech). Pošlete mu i vrozené vlastnosti své postavy, pokud je už víte. Těm z vás, o kterých víme předem, že budou potřebovat rozsáhlejší pravidla, je zkusíme poslat sami (kdyžtak se o ně hlaste).

Zcela technické informativní poznámky na závěr:

- protože je hra delší, řešila se hygiena - po domluvě mezi sebou si kupte/přivezte závěsné kempové sprchy (organizátoři mají jiné starosti než vám je kupovat, navíc stojí asi 200,- Kč a stačí jich pár); vodu do nich se pokusíme zajistit spolu s pitnou; odjezdy "na koupačku" by se hrou slučitelné nebyly a bořily by ji (v případě extrémního vedra se domluvíme)

- dejte organizátorům vědět (mail, hofyland), jestli si přivezete kanystr na vodu (a jak velký), abychom věděli, jak velkou přepravní kapacitu máme zajistit my (kdybychom museli kupovat kanystry na potřebných 150 litrů denně, museli bychom zdražit hru)

- po loňských zkušenostech počítejte s výběrem 50 Kč jako zálohy (při registraci), vratné oproti uklizenému tábořišti

 

21. červen 2011, Randir

Jeden měsíc do Arnoru

Do Arnoru máme jeden měsíc, věnujte prosím pozornost následujícím informacím.

1. Letos potřebujeme pro auta povolení ke vjezdu. Kdo plánujete přijet a mít auto odstavené na herním území, pošlete mi nejpozději v pondělí 27. června typ auta a jeho registrační značku. Seznam pak pošlu vojákům. Na otočku (přijet na místo, vyložit věci a odjet zaparkovat 2,5 kilometru do vesnice) povolení podle dostupných informací potřeba není. (Každopádně komu to nevadí, preferujte raději vlak, do Mnichova Hradiště pro vás rád někdo přijede.)

2. V sekci Pravidla najdete návrh obecných pravidel a dovedností pro letošní rok. Pokud k nim máte námitky, připomínky nebo všimnete-li si očividné chyby, ozvěte se buď mailem, nebo na Hofylandu. Definitivní verzi (s výrazným vyznačením posledních úprav) zveřejníme 14 dní před Arnorem.

3. Vzhledem k počtu přijatých přihlášek a počtu vážných zájemců s rozjednanými rolemi zastavujeme přijímání dalších hráčů. Včetně těch, kteří dostali pozvánku - nezlobte se, pokud jste nebyli schopni začít svou roli řešit do teď, už je pozdě. Vaší poslední šancí je stát se náhradníkem a doufat, že se uvolní místo (viz níže).

4. Vážné zájemce, kteří mají rozjednanou pro hru potřebnou a důležitou roli, ještě naposledy oslovíme, než s nimi přestaneme počítat. Několik hráčů už jsme si zařadili do množiny "náhradníků", kterým před hrou přidělíme roli podle toho, kde nám bude nějaká postava nejvíc chybět.

 

19. květen 2011, Randir

Dva měsíce do Arnoru

K půlnoci z 19. na 20. května dorazilo celkem 16 uznatelných přihlášek (viz jména výše). Vy ostatní, kteří jste ještě přihlášky neposlali - prosím, pokuste se o to. Vaše místa u Dúnadanů, elfů, horalů atd. už nejsou nijak rezervována - sice máte výhodu v tom, že víte, co od těch rolí zhruba požadujeme, ale kdo k danému národu teď dříve pošle uznatelnou přihlášku, ten prostě byl rychlejší a nebude mu v roli bráněno. Čímž pochopitelně u dané frakce zabere místo.

Organizační tým, snad až na Kaana, bude od 21. května do 1. června nedostupný z důvodu dovolené. Když jsme u Kaana, v bestiáři stále jsou tři volná místa.

Prosím, snažte se v přihláškách dodržet ty dvě normostrany maximálně.

Žádná frakce není tak zabraná předem oslovenými hráči, aby se do ní nedalo zkusit ještě poslat přihlášku.

 

2. květen 2011, Randir

Formulář s přihláškou

Na webu je připraven k použití formulář s přihláškou pro letošní ročník. K tomu několik poznámek:
 

- kdo už poslal přihlášku ve formátu pro rok 2010 a máte uznanou schválenou postavu, předělávat to nemusíte, změněn byl jen bod 10 (nicméně jako vždy platí účast mají zajištěni až lidé s výslovně schválenou postavou; prvohráči, nebojte se, dolaďování postavy je zcela běžný jev)

- v potvrzení pro hráče pod 18 let přibyl závazek k dodržování Řádu akce (chyběl asi jen nedopatřením)

- ano, strukturu přihlášky opravdu potřebujeme dodržet, protože s tím pak organizátoři dělají hrozná zvěrstva (například kopírují určité odstavce do různých souhrnů pro účely expování, informací pro bestiář, předherně dostupných informací o postavách atd.)

 

19. duben 2011, Randir

Reálie na webu, herní místo schváleno

Od Vojenských lesů a statků máme k dispozici oficiální schválení Arnoru 2011.

Na web jsem přidal reálie pro rok 2011 (ve Středozemi 2022 T.v.). Víc do pléna naservírovaných informací potřebných ke tvorbě postav už nečekejte, toto je vše, co jde veřejně říci. Individuální dotazy k úkolům, cílům a ladění postav samozřejmě rád proberu.

 

6. duben 2011, Randir

Tvorba postav, účast na Arnoru - často kladené dotazy

Protože se množí dotazy ke tvorbě postav, dáváme k dispozici malý souhrn otázek a odpovědí.

 

Opravdu je limit neprůstřelně na 40 lidech?
Ne zcela. V minulých letech jsme se kapacitě vždy přibližovali odspoda, teď sice je kolem 50 zájemců, ale znáte to - někomu do toho něco vleze - práce, nemoc, povinnosti... Přihlášky budeme přijímat i rozumně nad stav, aby po úderu předlarpovního moru běžné intenzity těch 40 hráčů přijelo.

 

Chci hrát něco, co moc nesouvisí s příběhem, dějem, neřeší reálie, nezapadá do žádné skupiny atd., jde to?
Je nám líto, nejde. Arnor stojí na tom, že hráči hrají postavy ze Středozemě. Hráči jsou spolutvůrci, nikoliv pasivní konzumenti zábavy a středozemské atmosféry. Snažte se nějaká pojítka k příběhu, ději a reáliím vymyslet.

 

Chci vzít kamaráda (přítelkyni), klidně by mohl(a) hrát něco nekonfliktního, nenáročného, překážet nebude, jde to?
Pro přítelkyně a kamarády platí stejná pravidla jako pro ostatní (tedy viz předešlá odpověď). Dále pak:

- potřebujeme danou postavu vidět v kostýmu, který bude mít, než její účast schválíme

- musí se ozvat samostatně (klidně jí/mu s tvorbou postavy pomožte, ale kdo má skutečně zájem o Arnor, musí umět komunikovat sám)

- společný nocleh, nejste-li ze stejné frakce, není povolen (žádné "nic nevyzradí / spí tu neherně" - prosíme o pochopení, hře to nesvědčí)

 

Jak je to se "zamlouváním" rolí, které jsou volné?

Letos jsem cíleně nabídl některým typově odpovídajícím hráčům role, které jim podle mě sednou, s ohledem na to, jaký styl hry dané postavy čeká. Věřím, že to hře prospěje. Momentálně jsme na tom takto:

- nejvíc volných míst je u horalů, nikdo se zatím nezajímal o post starostovy ochranky a poměrně volno je v Hůrce (mimo starosty a Máselníkových)

- plní jsou zlatokopové a Dúnadané (pokud jsem s vámi o těchto frakcích nemluvil, berte je za rezervované - vypadne-li někdo, dáme vědět)

- někteří elfové chtějí pokračovat v postavě z loňska, s těmi počítáme, ale kdo chce hrát elfy (třeba proto, že jsme o tom spolu už mluvili), nechť si pospíší - zájemců o elfy je dohromady kolem 12 a tolik se jich do Roklinky nevejde (a to ještě možná nevím o všech)

 

Do kdy musím poslat přihlášku?
Striktní termín není. Chcete-li kvalitní zapojení vaší postavy do příběhu, dobré zpracování osobních zápletek a provázání s ostatními, dva týdny před hrou už je zatraceně pozdě. Pokud nechcete slyšet "promiň, tahle frakce už je plná", může být i dva měsíce před hrou zatraceně pozdě - záleží to na tom, jak rychle budou postavy posílat ostatní. Počítejte s tím, že nejpozději dva měsíce před Arnorem budou nezaplněné frakce otevřeny všem.

Jde hrát něco mimo nastíněné frakce?
Ano. Takových postav ale nebude schváleno mnoho a velmi pomůže, pokud vymyslíte něco skutečně sympatického, hrotvorného, interaktivního. Snažte se. :-)

Je místo v bestiáři?
Jedno až dvě ano, v této chvíli. Informujte se u Kaana.

Všiml jsem si, že děláte larp. Dá se ještě přihlásit?
V tuto chvíli ne, zájemců je hodně. Definitivně případná další volná místa oznámíme dva měsíce před hrou (19. května).

 

21. březen 2011, Randir

Arnor LARP 2011 - úvod do příběhu

Čas plyne jako tančící vlny Brandyvíny. Jeden by neřekl, že uteklo už  dvacet let od nocí, v nichž hrdinové v Soumračných vrších čelili bouři i ponurým přízrakům, a od dnů, které pamatovaly zvučný smích starého drúadana a dopad padající hvězdy v Severních vrších.

Ty roky nedbaly kronik, podle nichž údobí mezi letopočty dějin pomíjejí, jako by se v nich nic nedělo. Severní Eriador a okolí Hůrky se změnily k nepoznání. A ne vždy k lepšímu.

Asi nejméně se starým časům podobá Hůrka. Starosta Laurë Ranco se po smrti milované bylinkářky stal mužem pořádku – a také tvrdé ruky. Začal pronásledovat alchymisty (kvůli Arthedexově víře v Černou moc), omezil nošení zbraní, zavedl vlastní gardu ostrých chlapíků, které odkudsi přivedl, a rozpustil Hůrecký batalion. Dúnadané nejsou moc vítaní a kdo mluví dobře o elfech, učiní moudře, mluví-li potichu. Domovní či osobní prohlídky nejsou výjimkou.

Přesto ale Hůrka není úplně chmurným místem a od Poníka se po večerech linou písně, třeskot korbelů i vůně pečínky. Ranco totiž zajistil prosperitu. Pravda, daně se platí, ale nová zlatokopecká osada v Soumračných vrších je slušným zdrojem příjmů. Karavany jsou bezpečné; starosta zavedl kruté tresty a postaral se, aby se o nich vědělo široko daleko.

Horalská náčelnice Neira po získání Sirronova meče sjednotila kmeny v obávanou, třebaže nepříliš disciplinovanou sílu. Muži z hor zatlačili Dúnadany do zoufalé partyzánské války ve Starém hvozdu. Kdysi hrdí vládci Arnoru tak z posledních sil chrání a přemisťují tábory se svými ženami a dětmi, kdykoliv zjistí, že Horalové některý vypátrali. Jejich pozice se zdá beznadějná: Roklinka skýtá útočiště hraničářům, ale trvale jejich lid přijmout odmítá. Příměří s Horaly znamená, že sem tam na nájezd proti některému ze zbylých táborů vyrazí jen menší skupinka Horalů na vlastní pěst. A odstranit stále velmi energickou a vitální (a horaly oblíbenou!) náčelnici by mohlo uvolnit nezastavitelnou lavinu pomsty...

V souvislosti se zmizením dvou gondorských kupců, kteří během uplynulých let přijeli na sever – a také po působení několika gondorských jednotek, které tu nezanechaly Jižnímu království nejlepší pověst – se na kraji Hůrky před pár lety objevil menší úhledný dům z bílého kamene: Gondor zde založil diplomatickou misi. Vyslanec, štíhlý šlechtic středního věku, si udržuje odstup a přestože zřejmě nemá přílišnou starostovu důvěru, jeho diplomatická imunita je respektována.

Zlatokopecká osada v dosud stále nepříliš probádaných Soumračných vrších je vzdálenou výspou. Je hůře bránitelná než Hůrka, pokud v ní zrovna není jednotka horalských dozorců, kteří hlídají dolujícího vězně, často odsouzence z Hůrky. Zlatokopové obvykle vyrážejí do osady se zásobami na několik týdnů a poté se na nějakou dobu vracejí do civilizace. Jejich zkazky o zlých snech zní sice nepříjemně, ale kdo by po dvaceti letech věřil na strašidla ze Soumračných vrchů?

Jenže... co když se přece jen něco děje? Mnozí Hůrčané, pravda, nejsou příliš znepokojení tím, že garda starostových zbrojnošů v posledních letech prořídla (nikoliv boji, prostě se kdovíproč stěhují pryč na jih). Karavan pozvolna, ale vůčihledně ubývá, jako by už Hůrka nebyla tím lukrativním obchodním centrem. Ano, zemědělství je soběstačné, ale mnozí Hůrčané pociťují jakýsi neklid nad tím, že už nemají denně haradské koření, dolské ohnivé rachejtle a jiné luxusnosti.

Horaly už roky trápí pytláci ovcí. Loni obsadili a prohledali Hůrku a odvlekli pár protestujících obyvatel; jediné, co ale zjistili, byly zprávy o kravách mizících místním farmářům. Některé byly nalezené roztrhané divokými zvířaty, jiné se ztratily beze stopy. Na pár vypálených samotách se našly hroty elfích šípů, elfové ale vinu popírají. Působí nejednotně – možná zdánlivě? Někteří bývají vidět s hraničáři, jiní prý pořádají nad obvyklou míru záhadné obřady v přírodě, další pátrají v  písemnostech a kronikách – a úsměvy na tvářích těch posledních jsou čím dál tím vzácnější...

Krátce poté, co se starosta Ranco vydal na inspekci ke zlatokopům, do Hůrky dorazila zlověstně zamlklá skupina – horalští dozorci, vězeň odsouzený k práci v dole a jedna zlatokopka. Do jednoho měli nepřítomný výraz v očích a z nemnoha slov, která od té doby utrousili, šlo vyčíst prožitou hrůzu... Nu, až se dnes večer vrátí starosta, bude mít věru co řešit!

 

26. leden 2011, Randir

Termín pro Arnor LARP 2011

Arnor LARP 2011 bude 19. až 24. července a nepočítáme s tím, že by byl někde jinde, než předchozí tři ročníky.

Termín byl stanoven po předběžné dohodě s Vojenskými lesy a statky Mimoň a na základě průzkumu mezi hráči. Ano, vím, že je to v týdnu před předpokládaným termínem Bellum Ligneum, ale z vašich odpovědí se to jeví jako nejschůdnější.

Postupné dávkování informací a aktualizace webu nastane časem. Mimochodem, nevíte někdo, jestli je k dohledání na webu kalendář Středozemě (jakože kolikátého čeho dnes je)? Ze stránek Fantasyplanet.cz to zjevně zmizelo.

 

25. sečen Krajového počítání (17. srpen 2010), Randir

Do Šedých přístavů...

Hraničář Osrik odešel do Šedých přístavů, podoba drúadana Morrise TyTo se odrazila v púkelovi, který stojí na křižovatce cest k Hůrce, k Roklince a k Tharbadu. I ostatní dobrodruzi se po napínavých událostech roku 2002 Třetího věku vrátili ke klidnějšímu způsobu života. Ne všichni; některé připomínaly jen hroby v trávě, poseté záplavou alfirinu. Domů se nevrátil hraničář Urban, bylinkářky Agnes a Terris ani odhalený uctívač Temného pána alchymista Arthedex.

Středozem na jihu Ralska už potřetí ožila, vtáhla nás a pohltila - a nakonec utichla.

To ticho u Hůrky bylo neuvěřitelné. Nad Soumračnými vrchy, které si vzaly tolik životů, poklidně zapadalo Slunce. Barvilo oblohu do všech možných odstínů žluté, oranžové a červené. Kreslilo mezi mraky a ve větvích stromů. Z temen Vrchů občas zaduněl hrom.

Hůrka v osobě Laurëho Ranka získala dlouho hledaného starostu. Elfům se podařilo zbavit palantíru, který jim způsobil tolik běd, a gondorští vojáci se s ním probili do Šedých přístavů, odkud ho briga Ancalimë na podzim toho roku odvezla do Gondoru.

Dúnadanů vůčihledně ubylo, až i Hůreckým přišlo, že jich ke Skákavému poníkovi chodí velmi málo. Náčelník Aranarth pobýval neznámo kde. Horalské kmeny naopak získaly sebevědomí, když bojovnice Neira přinesla meč dávného válečného hrdiny Sirrona.

Nezmizel podivný pocit, který se do srdcí řady obyvatel vkradl po večeru, kdy nad Hůrkou zaznělo pleskání velkých křídel a zuřivý hrdelní řev. Navzdory tomu ale léta začala plynout a události roku 2002 T.v. si za čas vybavili už jen pamětníci. Z kovárny znějící zvuk ostření zbraní se však stal každodenní kulisou Hůrky.
 

12. sečen Krajového počítání (4. srpen 2010), Randir

Známé postavy

Informace o známých postavách pro Arnor LARP 2010 jsou ke stažení zde (formát pdf).


 

9. sečen Krajového počítání (1. srpen 2010), Randir

Organizační info - postavy, doprava

Máme na webu ostrou verzi pravidel. Můžete tedy vybírat dovednosti a konzultovat je s Frelinem (měli byste od něj už mít přidělené expy, obratem za výběr dovedností vám k nim pošle případná tajná pravidla).

Pokud se něco v dovednostech ještě bude měnit (odhalené bugy), upozorníme na to před začátkem hry. Kdyby toho bylo moc, Randir to sepíše na papír. Bude viset (ten papír).

Prosba: Zvažte, zda nutně potřebujete k transportu auto. Toto není výzva typu "radši si nevozte rekvizity, hlavně, když budete bez auta" - kdo auto potřebuje, protože veze velký stan, hafo věcí pro orgy atd., kostýmy... ten samozřejmě auto bere. Ale kdo jede na lehko, pomůže všem, když se dopraví vlakem - parkovací kapacita tam není úplně dobrá. Přesněji: U Větrova už se nedá parkovat vůbec, tam se otáčejí tatry. U Hůrky necháme 2-3 auta (jídlo, zdravotník). Zbytek musíme někam odlifrovat (a i tak to bude stát někde, kde to bude kazit atmosféru - pokud to nechcete nechat dva kilometry dál, ve vesnici).

Jednotlivé skupinky postav (elfové, Horalové, Hůrečtí, Dúnadani) obešleme s kontakty, ať se můžete případně domluvit na nějaké souhře předem.

 

5. sečen Krajového počítání (28. červenec 2010), Randir

Vyřešeno

Arnor LARP 2010 se bude konat v původním termínu na původním místě.

Informace od stavbyvedoucího říká: kolem Hůrky projede (v ose Větrov - Hůrka - kolem Starého hvozdu) denně tak 50x auto. Z toho 3-5x kamion (stejně tam vozili věci dříve lesáci) a zbytek doprava stavitelů nahoru na fotovoltaiku, na oběd, z oběda a domů.

Usoudil jsem, že to není tak strašné (v kombinaci s odvedením herního dění z cest), aby se to muselo posouvat. Kdyby se ukázalo, že to tak strašné je, obětujeme část pátku mezihře (patrně ne za vlastní postavy - byla by to jakási minibitva pro dobrovolníky) a hru o půlden protáhneme.

Tedy: Arnor LARP 2010 bude 11.-15. srpna, přičemž středa 11. už bude vpodvečer (cca od sedmi) herní a hra skončí v sobotu vpodvečer (podle situace).

Prosím všechny, kteří hodlají přivézt lékárničku (a umí poskytnout pomoc), případně kteří hodlají přijet pomoci se stavbou (tedy o den dříve, stačí v úterý odpoledne), aby mi dali vědět, ať mám finální přehled.

Dále, k dovednostem: Vaše postavy mají do startu 6 / 9 / 12 expů (podle toho, zda jsou mladé / střední / staré) plus tři za každý ročník, co už odehrály, plus 0-3 za kvalitu postavy (jak moc zapadá do herního světa, jak moc je hrotvorná). Frelin vás v brzké době obešle s počtem expů do začátku, vy mu nahlásíte dovednosti, co chcete do začátku mít, on vám pošle případná tajná pravidla. Pokud se vám bude zdát, že expů máte výrazně jinak, než by odpovídalo loňskému koncovému stavu, ozvěte se Randirovi.
 

18. poradostiny Krajového počítání (10. červenec 2010), Randir

Problém s místem

Dobrá zpráva: Máme už postavy od víc jak 20 hráčů.

Špatná zpráva: Máme problém s místem. Přes překážky se nedávno podařilo investorům získat souhlas se stavbou fotovoltaické elektrárny, na bývalém Větrově je teď měsíční krajina a staveniště. Konání Arnoru jako takové ohrožení není - ohrožená je atmosféra (na cestě z vesnice - Rokyté - do Hůrky a dál na Větrov bude dost provoz náklaďáků).

Varianta 1: Zůstaneme tam. Padne využitelnost hodně lokací (efektnivní odříznutí Roklinky, Větrov, Mohylové vrchy, Aulëho chrám atd.) Taky budeme muset přeskládat hru tak, aby se toho na dotyčné cestě dělo co nejméně a vznikne problém s parkováním aut. A utrpí atmosféra hry.

Varianta 2: Zjišťujeme alternativní místa. Jedno je kousek od původního placu, v lese mezi Mnichovým Hradištěm a Bělou pod Bezdězem. Tam už jsme obeslali i úřady a lesní správu. Druhé je kouzelné místo v Orlických horách, z Roklinky by se stalo asi trochu "tranzitní" místo (hrálo by se i za ní) a byla by krásná v tom, že by byla v hezkém údolí s potokem. Je tam vůbec krásně, malé a členité místo atd. Ale je to CHKO. Voláme tam v pondělí. Třetí možnost je v lese za Hodkovicemi (dědina, kde mám trvalé bydliště, u Liberce). Tam bych snad byl schopný se s úřady dohodnout rychle. Ale není to kdovíjak kouzelné místo (prostě les, oproti výše zmíněným místům asi s větším výskytem houbařů a civilů. Mám ještě tip na jedno docela hezké místo (sice s horší dopravní dostupností, ale nikoliv neřešitelnou), ale tam se potřebuju předběžně vyptat pár lidí, nechci ho zatím říkat veřejně.

Každopádně díky všem, kteří tu pozvánku pošlou ve správném formátu (viz důležitosti). Ostatní, pokud jste ještě neposlali ani první verzi přihlášky, už tak nečiňte, oslovíme ty z vás, pro které máme nějakou roli k nabídnutí (vy, co jste dostali přihlášku k dopracování, ji samozřejmě dopracujte).

 

15. předradostiny Krajového počítání (5. červen 2010), Randir

Reálie na webu. Kdy uvidíme postavy?

Na webu odteď je nový, plně aktualizovaný soubor s reáliemi ve formátu pdf. Jejich smyslem je pomoci při tvorbě postavy (minulosti, cílů, vztahů atd.). K dispozici je i m apa (pozor, 2,75 MB). Samozřejmě jsme otevřeni dalším doplňujícím dotazům.

Prosíme o pozornost: zatím nemáme prakticky od nikoho nástřel postavy, co chce hrát (je pár čestných výjimek, a i u nich máme nástřel většinou v řádu slov, spočítatelných na prstech víceméně humanoidní ruky). Už je na to docela čas. Znovu opakuji: týden před hrou je to absolutně zbytečné (prostě ten poslední týden fyzicky nebudu u počítače). Kontakt na mě (Randira) ohledně postav viz Kontakty. Doporučená taktika je nejprve dohodnout s Randirem nástřel postavy, až potom doladit a dotáhnout kompletní přihlášku.

Přihláškou poslanou na poslední chvíli připravíte o bohatší herní zážitky jen sami sebe a své spoluhráče.

Hráči, kteří se ještě vůbec nevyjádřili, zda chtějí přijet: prosím, na vaší ochotě napsat "ano", "ne" nebo "dám vědět do (datum)" závisí, zda na hru projdou lidi, kteří na ní ještě nebyli a rádi by si zahráli. Opravdu bychom váš postoj rádi znali do půlky června, předem děkujeme za zodpovědnost.

Obligátní poznámka: kdo chce přijet a má pocit, že Randirovi ještě nedal vědět svůj mail, měl by tak učinit. (Případně se nedivit, že mu nikdy nepřijdou maily týkající se Arnoru...)
 

16. traven Krajového počítání (7. květen 2010), Randir

První verze pravidel

V sekci Pravidla přibyl první nástřel pravidel na rok 2010. Změny nejsou extrémní, přesto budeme rádi, když se už teď někdo podívá a ohodnotí je (mailem, na hofylandu atd.). Výrazná změna nastala u zbrojí. Po debatě na hofylandu též bylo zpřesněno, co a jak s jídlem, trochu se měnily nemoci... a jinak snad nic moc velkého.

Vyoperovali jsme z pravidel "tvorbu postavy", která se dublovala s formulářem v přihlášce (který je na web také nově umístěn - hledejte v sekci Důležitosti (to je ta, kde na úvodní fotce je vidět kus Rejpala počítajícího, jestli mu vycházejí peníze na nákup plyšového Elronda).

Lehkého zpřeházení ku logice věci doznala sekce Důležitosti.

 

3. traven Krajového počítání (24. duben 2010), Randir

Arnor LARP 2010 - úvod do příběhu

Je rok 2002 Třetího věku Středozemě.

Od velké války na Severu, v níž pohasla hvězda Severního království, uplynuly více než dvě desítky zim. Jen o něco kratší čas uběhl od dalších velkých událostí – potyček s Horaly, uzdravení Hvozdu, nalezení palantíru a Sedmého prstene trpaslíků. Hůrka se svým okolím se dobře a docela pevně postavila na vlastní nohy. Dospěla nová generace; je více rukou na osení polí a sklizeň, stejně jako na řemesla.

Zprávy z dálky, které si poutníci a místní vyměňují ponejvíce v hostinci U Skákavého poníka, jsou dobré i zlé: na východě, za Mlžnými horami a městem Dol, se prý usadili trpaslíci a pod Osamělou horou budují podzemní město. Na gondorském pobřeží se před pár lety ztratil elfí král s manželkou – že by utonuli? A hlasy se ztiší, když hraničáři vyprávějí novinku o pádu nádherného gondorského města Minas Ithil do rukou tajemných Černých jezdců. Skvostná pevnost padla po dvou letech obléhání; zbraní útočníků byl děs, který mrazil i ta nejodvážnější gondorská srdce.

Hůrečtí si ale vystačí sami se sebou. Hodně si povídají třeba o Soumračných vrších (někteří z Hůrky jim říkají Západní spoušť), kraji na severozápad od Hůrky. Je trochu odlehlá a tak je tam krajina ještě zpustošená kosou války, i když jinde kolem Hůrky rozkvétá civilizace. Vrchy přitom můžou skrývat rudu pro kováře, žíly drahých kovů, snad i kácet by se tam dalo snáze než ve Hvozdu – a co teprve poklady padlých númenorských knížat? Gondor i Osamělá hora jsou daleko, ale zkolonizovat a zcivilizovat Soumračné vrchy... Těch luk! Toho dýmkového koření! Těch vinic... (A těch peněz a pokladů!)

S tím, jak Hůrka zesílila, o ní navíc stojí za to přemýšlet i různým národům jako o opěrném bodu – jen v ní získat dostatečný vliv! Kam se podíváš, otvírají se možnosti: pakt s dalekým Gondorem by mohl povznést obchod, elfové z Roklinky by dozajista pomohli se souzněním Hůrky s přírodou, trpaslíci by lecčemus přiučili místní řemeslníky. Část vlastenecky orientovaných Hůrčanů přitom říká, že nejlepší je patřit jen sami sobě. Ale půjde to?

Každý by si měl ujasnit, kam chce patřit. Zdá se, že přichází doba, kdy jakýkoliv čin může vychýlit rovnováhu v prospěch té či oné strany. A nějaká pomoc by se hodit mohla: však pamětníci vědí, odkud trpaslík Thorin Železná pěst před dvaceti roky přinesl slavný Sedmý prsten – a komu ho vzal...
 

18. sečen Krajového počítání (10. srpen 2009), Randir

Středozem na jihu Ralska utichla...

Arnor 2009 je za námi. A víc než u jiných larpů platí - jsem moc rád, že ho všichni přežili ve zdraví (doufám, že někomu tenhle oddech zpětně nepokazí nějaké infikované klíště).

Nejdříve asi poděkování, bez pořadí důležitosti. Darien a Frelinovi, že do toho se mnou zase šli. Renelle, že se opět ujala nevděčné role kuchařky, která si pořádně nezahraje. Newmanovi, že na poslední roli vzal statickou a těžkou roli šéfa Roklinky. Hráčům, z nichž mnozí předváděli krásný roleplaying (a to jsem viděl jen zlomek). Bestiáři. Počasí, že nám vynahradilo loňský ročník. Wagnerovým (i když si to asi nepřečtou) za možnost čerpat vodu, našim za půjčení auta, policii a pyrotechnikům za profesionální přístup.

Postřehy z Arnoru - jakékoliv - mi prosím pište na mail randir (at) email (tečka) cz - můžete k nim připsat, zda jsou soukromé, pro orgy, nebo pro všechny. Rád bych je vyvěsil do Knihovny. Ačkoliv jste snad všichni říkali, jak se vám Arnor líbil, chyby určitě měl - zajímá mě, jak to vidíte. Klidně můžete psát i na hofyland nebo tu do Taverny.
Stejně tak věřím, že se ozvou fotografové s adresami na galerie.

Asi taky čekáte na nějaký minový výstup. Ano, v Ralsku miny zůstat mohly, věděli jsme to předem, hlásili jsme to předem. Ukázalo se na hře, že to nebylo plané varování. Ukázalo se to i po hře, když nás slušně vyprovodila policie s tím, že pyrotechnik jde odstřelit tu ostrou, co našel... Pro příští rok připadá v úvahu víc scénářů - hra jako loni (pokud nás tam pustí) s vyjmutím minové stráně z herního území, hra někde jinde, hra na stejném místě s omezením účasti na 18+. Ještě uvidíme).

Máme pár (něčích) ztrát a (našich) nálezů: Aestasův oštěp, černý závěs na zbraň, sáček na kus vařiče, hrozně zašpiněná lžíce, černohnědý malý měšec, dřevěná miska (Linkal?), velká bílá svíce.

Ještě jednou díky a omluva všem, které jsem musel při expování nebo probírání herních záležitostí zdržet. Bude to hlavní bod, co zlepšit do příště.

Randir

 

11. sečen Krajového počítání (3. srpen 2009), Randir

Včil.

Ahoj,

tedy organizátoři začínají odjíždět na místo, etapový vavřín získal Frelin, Randir bude následovat za pár desítek minut. Budeme dostupní už jen na telefonech (viz Důležitosti a tam ta mapka - jsou tam). Darien tu bude ještě tak do středy ráno na mailu. Přihlášky už neposílejte, nestihnou se zapracovat. Na stavitele se budeme zítra (tedy během úterka) těšit, přivezte si pracovní rukavice. Nářadí máme na místě.

Protože ne všechny dřevárny už mají duši, tak považujeme za nutné informovat, že ta naše ji má. (Ano - není tam žádná sociálka, neteče tam voda, není tam elektřina a vůbec.)
(Pro všechny případy: Randir 775 181 500.)

Nezapomeňte si občanský průkaz, kartičku zdravotního pojištění a neplnoletí též potvrzení od rodičů nebo jiného zákonného zástupce - pokud jej mít nebudete, je nám líto, do hry nemůžete. Díky za pochopení.

 

5. sečen Krajového počítání (28. červenec 2009), Randir

(Před?)poslední infomail

V sekci Pravidla jsou od nynějška aktualizovaná hlavní pravidla - finální verze. Důležité změny od předešlých verzí nebo loňského ročníku zůstaly vytažené červeně. Měnit už budeme jen očividné bugy. Vřele doporučujeme si pravidla ještě jednou projít.

Rekapitulace důležitostí (bude i v Důležitostech): Hra začíná 5. srpna večer, trvá do 9. srpna večer. Stačí dojet do Mnichova Hradiště vlakem, odtud bude fungovat kyvadlovka (volat 775 181 500 - Randir). Nebudeme asi s to vozit jednotlivce - kdyžtak až se sejdete. Teplé jídlo bude k dispozici ve čtvrtek, pátek a sobotu (každý den jedno), platí se zvlášť. Herní hospoda nabídne (patrně) základní potraviny (pečivo), kofolu, v rozumné míře pivo, víno, medovinu. Jídlo bude možné objednat (jednou denně pojedeme).

Kdo to ještě neudělal - pošlete Frelinovi, jaké dovednosti na základě svých expů chcete - zpět dostanete případná tajná pravidla. Urychlíte tím začátek hry (zejména pro vás - zatímco jiní už budou hrát, pomalíci budou stát frontu na dovednosti...). Na mail vám také během víkendu dorazí předherní informace, co vaše postava má - doporučujeme vytisknout.

Pokud víte, kdo by rád přijel, ale naprosto netuší, co hrát, dejte mu vědět, že bestiář má stále zatím volno. Celkem pět lidí kmenově by unesl!

Spí se ve vlastních stanech. Nepotřebují je elfové (pokud jim stačí jeden centrální velký v Roklince) a Hůreckým jich stačí pár (dohodněte se mezi sebou) - kolem šesti až osmi Hůreckých se vejde do sklípků v úbočí skalní stěny, co v Hůrce je.

 

21. Poradostiny Krajového počítání (14. červenec 2009), Randir

Expy a dovednosti

Počínaje dneškem začínáme oficiálně rozdělovat hráčům dovednosti. Frelin vám vbrzku rozešle maily s číslem, kolik expů máte do začátku. Pošlete mu, které veřejné dovednosti chcete za ty expy umět. Obratem dostanete zpět tyto dovednosti i včetně případných tajných pravidel.

Prosím, nepodceňte to a opravdu si to s Frelinem vyřešte - hodně to urychlí začátek hry. Zejména pro vás - pokud budeme jako organizátoři vytížení rozvíjením příběhu, nečekejte, že vám budeme v ústraní diktovat tajná pravidla dovedností...

 

18. Poradostiny Krajového počítání (11. červenec 2009), Randir

Blíží se nám to...

Tak zbývá necelý měsíc do Arnoru. Teď se to tady vyplatí sledovat už víc, protože...

...se třeba dozvíte, že by bylo opravdu dobré přivézt si noční zbraň (není složitá na výrobu - novodurová trubka s nějakým silnějším mirelonem, který ji na "špičce" aspoň 5-10 cm přesahuje a to celé je dlouhé do 70 cm plně postačí)

...také ty méně akční hráče znovu oslovím s ostrou prosbou, ať pošlou své postavy, protože jak určitě víte, Arnor vyznává filosofii, že hráč je spolutvůrcem hry

...a to nejlepší nakonec, v části Svět si můžete od teď číst i kapitolu Známé postavy, kde se dozvíte, co vaše postavy vědí o ostatních postavách, co na Arnoru budou.

P.S.: Na kontrolu zbraní se letos přihlásil Osrik. Vzkazuje vám, že si máte přivézt opravdu jen ten arzenál, který vyhovuje pravidlům - respektive také případný vyměkčovací/obalovací materiál.

 

15. Předradostiny Krajového počítání (6. červen 2009), Randir

Pravidla podruhé + dovednosti

Sekce Pravidla doznala aktualizace, takže web už je celý překlopený do podoby roku 2009. (Aktualizace: Kněžství bylo doplněno na 27. Předradostiny (17. červen). Zároveň jsem uploadnul obecná pravidla, do nichž už jsou zakomponované hráčské připomínky.

Pokud jde o dovednosti, můžete už tak koukat, o co budete mít zájem. A nebo taky připomínkovat případné chyby - pozor ale, značka "TP" znamená, že popis dovednosti není kompletní, neobsahuje tajná pravidla, která dostanou až ti, co si dovednost vezmou.

Do třetice bych vás opět chtěl pobídnout k aktivnějšímu přihlašování se :-)

 

30. traven Krajového počítání (21. květen 2009), Randir

Obecná pravidla pro letošek k připomínkování

Aktualizovaná verze obecných pravidel je zde. Máte šanci hledat díry, připomínkovat atd. - systémové změny od loňska jsou v tomto dokumentu vytaženy červeně. Úprava pravidel dovedností je další bod programu...

Rád bych rovněž podotkl, že pevné schválené přihlášky mám zatím tři, což je poměrně málo. Připomínám aktualizovanou přihlášku - nově se snažím hráče trošku ponouknout k tomu, aby si nebrali úplně nekonfliktní postavy a neobírali se tak o mezihráčské zápletky :-)

Jako třetí věch bych rád zmínil, kteří hráči o Arnoru alespoň trochu vážně uvažují (nebo přímo chtějí jet), ale zatím nemají schválenou přihlášku. Třeba uvidíte někoho známého, s kým byste chtěli mít společnou minulost, nebo to přiláká někoho úplně mimo Arnor... Seznam tedy je: Aestas (Morris), Alisma, Apaloosa, Bedny, BlueLion, Buš, Caldon, Carwin, Deneb, Diskor, Elnor, Fallen, Fallon, Fendr, Fux (Karach), Kexík, Kovi, Krinara, Linkal, Maggie, Marian, Michael Bronec, Milhaus, Neira, Newman, Quarles, Rejpal, Renella, Rico, Rilven, Singollo, Thorhall, Thorin, Veldrin, Wel, Wojcl.

Nenašli jste se? Chcete přijet? Zapomněl jsem na vás? Dejte o sobě vědět Randirovi...

Připomínám: Pevně obsazená místa jsou nyní tři. Nesnažte se, prosím, o zamluvení role "tak mi ji podrž, postavu napíšu za den / týden / měsíc / možná" - pochopte, že protekcionismus pro jednoho hráče vůči ostatním není dobrá cesta. Prioritou pro mě jsou motivovaní hráči, kteří postavu dodají brzy.

 

14. traven Krajového počítání (5. květen 2009), Randir

Datum definitivně potvrzeno

Někteří z vás možná zaznamenali sondování, zda by vám nevadilo, kdyby se Arnor posunul o týden dále, tedy se začátkem 12. srpna. Vyhovovalo by to víc rozprostření larpů, s původním termínem se kříží Posel boží na Moravě. Po dotazovací akci na ICQ oznamuji - termín se neposune, zůstane, jaký byl. 5.-9. srpna.

 

22. dešten Krajového počítání (13. duben 2009), Randir

Registrace spuštěny!

Směle do toho :-) Rád bych jen zdůraznil - ačkoliv psaná cena je 100/200, přičteme k tomu ještě náklady na dřevěné krajinky, pokud budou v rozumné hodnotě (max. +50 Kč na hlavu, věřím), které budeme letos potřebovat jako stavební materiál v Hůrce.

Přihlašuje se e-mailem Randirovi (randir(at)email(tečka)cz). Nejlepší postup je nejdříve (třeba po ICQ, kde bývám každý den) postavu rámcově zkonzultovat, abyste se nedělali s něčím, co by třeba bylo problematické do herního světa zasadit. Pak jsou pro vás důležité dva odkazy:

Přihláška - formulář přihlášky, který vyplníte a Randirovi pošlete (i kdybyste tam měli nakopírovat většinu údajů z loňska a jen krátce dodat, co vaše postava dělala těch šest let) - dokud toto nebudu mít v ruce, přihlášeni nejste

Obecná tvorba postavy - zejména pro méně zkušené hráče takový nezávazný návod, jak uvažovat, když tvoříte postavu

Každopádně počítejte s následnou konzultací a doladění postavy na míru. Minule se ale - věřím - podařilo vyhovět všem bez větších zásahů :-)

Veškeré neherní potřebné informace jsou (doufám) v sekci Chci jet!. Pokud je tam nenajdete, křičte. Pokud se nic nestane, křičte víc.

 

17. března 2009, Randir

Arnor LARP 2009

Ano, chystáme se na vás i letos. Konkrétně 5.-9. srpna, pište si do diářů a kalendářů.

Oficiální přihlašování na Arnor LARP 2009, nevyskytnou-li se žádné komplikace se zajištěním pozemku (stejné místo, jako loni, taky se těšíte na tu autokyvadlovku zase? ;-)), začne zhruba za týden. Přednost pro staré hráče nebude, budou ale mít tu výhodu, že o startu přihlašování budou informováni dříve než ostatní (kteří se to dozvědí prostřednictvím kalendářů, hofylandu atd.)

V plánu je 30 hráčů, tedy hodlám přijmout (předběžné rozhodnutí) nanejvýš 35 přihlášek (počítám s nějakým předlarpovním morem). Dopočet do 40 lidí budou organizátoři a členové bestiáře.

 

20. srpna 2008, Randir

Pár úprav na webu

Web Arnoru se dočkal pár dalších úprav. Kromě včera přidané (a dnes přímo integrované) Taverny se nám kontakty na organizátory a odkazy jinam přesunuly do společného Rozcestníku a v menu nově přibyla také Knihovna. Zatím zeje prázdnotou (až na pár fotek od Tarí, Osrika a Randira), takže je na vás, hráčích (well, Darien, Frelin, Herda a Newman samozřejmě také mohou), abyste s tím něco udělali! Šup, šup, dokud si to pamatujete. :-)
 

19. srpna 2008, Randir

There and back again...

Seděl jsem na sešlapané zemi, kolem mě naprosté ticho. Jen já, vstup do jeskyně a púkel, kterého zanechal na místě Aestas, aby strážil Hůrku před nepřáteli. Bylo pět odpoledne, 17. srpna a já si plně uvědomil, že skončil Arnor 2008.

Když jsem o Arnoru někdy po sezóně 2006 začal uvažovat, nevěděl jsem, do čeho jdu. Loni to ještě nevyšlo, letos už ale ano. A na to, jak mizerně jsem se cítil 12. srpna odpoledne, když jsem začal navážet první lidi z Mnichova Hradiště, asi nikdy nezapomenu. Strachu bylo dost :-)

Nakonec to ale snad taková tragédie nebyla. Při děkování bych neměl opomenout lesní správu, že nás na místě nechali, českodubské skauty, kteří poskytli kamínka a hrnce pro hostinec, rodiče, kteří mi půjčili auto a hafo materiálního vybavení. Velký dík si ale zaslouží i ostatní organizátoři, bez kterých by Arnor určitě nebyl - a zejména hráči. U některých z vás jsem si všiml (nebo to vyplynulo z pokecu na ICQ), že vás role docela pohltily. Byli jste to vy, hráči, kdo hru zachránil v sobotu odpoledne, když jste začali akčnit navzdory dešti, promáčenosti, zimě a únavě, čímž jste umožnili vygradování a pěkný závěr hry. DÍKY!

Prosím všechny, kdo máte k Arnoru jakékoliv připomínky, veselé historky, fotografie atd., posílejte je na můj mail randir(at)email(tečka)cz. Vzpomínky rád vyvěsím na web, připomínky zapracuju do buglistu (momentálně má 24 položek a není to tak strašné, jak jsem se bál).

Aktualizace webu o linky na fotky atd. bude co nevidět (tedy, jak to stihnu). Zatím je nově k dispozici Taverna.

A Arnor LARP 2009? Zatím se organizační tým tváří, že by do toho šel. A to je takhle krátce po akci docela povzbudivá myšlenka... :-)

 

4. srpna 2008, Randir

Technicky k organizaci

Tož se nám to blíží, přihlášky se plní, z organizátorů se kouří a množí se pár otázek, tedy pojďme na to:

Kde přesně se akce koná a jak se tam dostat: Hledejte na mapách Mnichovo Hradiště a od něj kousek na severozápad obec Rokytá. Autobusová zastávka, která vás zajímá (na místo se z Hradiště jede busem, do Hradiště se dostanete vlakem) je Horní Rokytá, hospodářské družstvo. Poznáte ji podle červené autobusové budky. Odtud na sever (Rokytou prochází jediná silnice, autobusem přijedete z jihu) leží Středozemě. V nouzi budeme schopni pro zoufalé hráče vypravit karavanu do Mnichova Hradiště (kontakty dodáme).

Přesné souřadnice onoho místa (Hůrky v centru herního území) jsou GPS: 50°34'34.49"N; 14°50'23.39"E.

Stále od některých z vás nemám poslanou postavu (není vás mnoho, ale pokuste se to udělat, co to půjde). Kdybyste nevěděli co - určitě by se hodil nějaký trpaslík, nějaký bard a pár kněžích Valar (detaily přes ICQ). Někteří z vás se ptají, kolik bude do začátku zkušeností. Mladé postavy 32, středně staré 40, staré 48 (s tím, že mladé budou zase rychleji expit během hry). K tomu +/- 6 expů za popis postavy (dozvíte se individuálně). Rychlost získávání expů bude přiměřená - ty nejlepší postavy by měly Arnor končit zhruba na 90 expech. Tak, to by k expům a postavám mělo prozatím stačit...

Jídlo: Přivezte si vlastní na středu, to se ještě nevaří. Zhruba do osmi, půl deváté ráno (ve čtvrtek, pátek a sobotu) bude možnost objednat si nějaké základní potraviny, pojedeme pro ně do Hradiště. Vodu budeme vozit z blízké vesnice Horní Rokytá v kanystrech. Kromě toho ve čtvrtek, v pátek a v sobotu budeme vařit jedno teplé jídlo denně - tedy, hůrecký hostinec bude vařit. Za herní (a bohužel i reálné) peníze. Budou to jídla o složitosti husté bramboračky, buřtguláše, rizota, těstovin atd.

Pokud plánujete jet z větší dálky, zejména z Moravy, ozvěte se Osrikovi (ICQ 288641303, HofyLand ID OSRIK) - je tu záměr spáchat společnou cestu nejméně do Mnichova Hradiště a tedy i značně ušetřit na jízdenkách (hromadná sleva).

 

19 července 2008, Randir

Týden fuč

Hola, hola! Na vědomí se dává, že budu (plánovaně) týden v trapu, takže nebudu reagovat na maily, icq atd. Těším se, že až přijedu, přečtu si v mailu řadu dalších propracovaných popisů postav!

Dodatek: Do pravidel dovedností přibylo něco o alchymii a řemeslech - abyste věděli, jak jsou podobné legrace expově a co do rekvizit náročné. Kněžství, které je náročné (v rekvizitách) minimálně, přibude až se vrátím. Rád bych tu ale naznačil, že zatím máme v celé hře pouze jednoho kněze a řemeslníků taky pohříchu málo - čili pokud by někdo cítil, že ho nezbytně potřebuje například Aulë, Yavanna, Elbereth nebo záhon s mrkví, přemýšlejte o tom.

 

14. července 2008, Randir

Dovednosti! (Většina)

Blíží se nám to a ať máte co číst, na web se dostaly zpracované dovednosti. Ještě nejsou úplně všechny - chybí řemesla, kněžství a alchymie (tedy obory, co nebudou tak frekventované). Pokusím se dopracovat v co nejkratším čase, za týden odjíždím na Bellum Ligneum a to by to tam mělo už viset. Tedy snad :-)

Stále nemám od některých z vás přihlášky. Tož do toho, prosím...

Ne, že by to byla nabídka pro lenochy, co nechtějí tvořit postavu, ale... máme trochu podstav v bestiáři. Kdo by měl zájem o podrobnosti, ozvěte se mi. Počítat ale určitě můžete s tím, že si zaběháte a zabojujete.
 

29. června 2008, Randir

Akční víkend

V rámci probíhajícího víkendu, kdy se snažím dohnat skluz v přípravě, jsem (z viditelných věcí) přidal řádek s volnými místy na přihlašování - viz výše. Ubývá to - už dost z vás se ozvalo s komplet přihláškou, díky za to! Z důvodu, že jste příliš rychlí v přihlašování, jsem také musel (nerad, ale byla to předtím má chyba) trochu upravit avizované slevy ze vstupního výpalného. Finálně to je takto: Bestiář a CP nic. Příběhoví hráči 200. Ostatní hráči 150 (prvních 12 - ještě jsou tři volná místa) nebo 250. (Za tuhle změnu za pochodu se omlouvám, ale prostě jsem neodhadl, že se přihlásí tolik lidí tak uvědoměle brzo - vím, že to neděláte jen s vidinou ušetření stovky, ale pro organizaci a režii těch pár peněz důležitých je). O rozdělení hráčů, CPček atd. více v Důležitostech. Jo a nedávno jsem taky připsal pár slov o kostýmech. Nic převratného, spíše pro méně zkušené...
 

21. června 2008, Randir

Infomail venku, posílejte komplet postavy - díky :-)

Zdarec všici, nahazuju sem kopii prvního skupinového infomailu. Jestli jste ho nedostali, bude to tím, že nemám váš e-mail...

Hlavní důvod mailu je jediný: Nástiny máme, proto POSÍLEJTE PROSÍM KOMPLETNÍ POPISY POSTAV, které po schválení budeme brát jako zabukované místo na Arnoru. Pod slovem "kompletní" myslím, že seznam dodrží sedm bodů z Tvorby postavy v pravidlech Arnoru - tím osmým dosud nepotřebným bodem jsou dovednosti, které prostě ještě nejsou dopsané. Nebojte, půjde si je vybrat rychle - před akcí či přímo na ní.

Popis postavy potřebujeme pro vaše zapojení do hry, napojení na questy, herní informace atd. Vycházíme při tom ze tří základních bodů:

1. Hráč není konzumentem, ale spolutvůrcem larpu - vytvoření zajímavého charakteru, který do hry zapadne, hru obohatí mnohem více než stovky organizátorských questů a zápletek bez návaznosti na postavy.

2. Tím, že hráč připraví a pošle postavu, dává najevo svůj zájem o hru, to, že ji považuje za prioritu. I to přispívá ke kvalitě hry jako celku.

3. Neplatí, že čím víc písmenek, tím víc postava. Snažte se, aby byla logická, aby si její vlastnosti, minulost a cíle neodporovaly atd. Pokud tohle bude v pohodě, ale vyjde vám to třeba jen na tisíc znaků, je to lepší, než desetistránkový román "o ničem".

Co tedy musí popis postavy obsahovat (výňatek z pravidel):

1. Rasa: Člověk, elf, trpaslík, hobit, Dúnadan.

2. Minulost: Z jakého místa a jaké společnosti postava pochází? Co ji přivedlo na její současnou životní dráhu, co už v životě prožila?

3. Věk: Stačí v rozsahu mládí – střední věk – stáří. Mladé postavy budou rychleji získávat zkušenosti (ale na začátku jich budou mít méně), staré naopak.

4. Charakterové vlastnosti: Drobná omezení a zvláštnosti, které postavu dotvářejí. Mohou být povahové i fyzické, podstatné je, abyste je pořádně hráli. Každá postava musí být definována nejméně pěti vrozenými vlastnostmi. Vlastnosti nemají postavu nějak extrémně oslabit, spíše ji ozvláštnit a dodat jí individualitu.

5. Způsob života: Čím se postava živí (jak si vydělává na živobytí, zda loví, farmaří, loupí atd.).

6. Interakce: Zná se postava s nějakou jinou postavou, která půjde do hry (váš kamarád, co taky jede na Arnor)? Jaký k sobě mají vztah? Jaký má vztah k jiným rasám a autoritám? Jaký jazyk volí při komunikaci?

7. Cíle: Čeho chce postava dosáhnout (sláva, pomsta, bohatství, moc – nebojte se rozepsat), jaké prostředky pro to volí, co chce dělat, pokud toho dosáhne.

Detailněji rozepsané jsou tyto body v pravidlech.
 

14. června 2008, Randir

Nástiny postav máme. Co dál?

Buďte všici zdrávi! Před chvílí jsem zveřejnil pozvánku na Arnor LARP 2008 na HofyLandu (v hlavním klubu s akcemi). Nečekám, že by se toho chytly mraky lidí, spíš si představuju lehké natlakování množiny případných účastníků. Díky tomu ve finále dorazí ti, kteří na hru opravdu chtějí, kteří ji berou jako prioritu a proto si dříve kompletně vyřeší postavu.

Díky většině z vás - nástiny už mám téměř od všech (od koho ne, styďte se a dodejte je co nejdříve). Jdeme dál, postupně vám k těm nástinům pošlu mailem pár poznámek a potom budu očekávat kompletní popis postavy (vyjděte, prosím, z oddílu "Co musí popis postavy obsahovat" v Pravidlech).

Teprve úplný a schválený popis postavy beru jako rezervované místo na larpu. Díky za pochopení.

Dosud nerozhodnutým hráčům bych rád vzkázal, že u každé frakce (tedy u Dúnadanů, hobitů, elfů z Roklinky, lidí z Hůrky, trpaslíků i potulných bezdomovců (tedy dobrodruhů/zlodruhů) ještě je kolem tří volných míst.
 

25. května 2008, Randir

Aiya!

Pár novinek:

Přihlašování hráčů běží sice ne úplně skvěle rychle, nicméně počet roste. Ne tak vůle hráčů nastínit, co by chtěli hrát, nebo jak pravděpodobně to vidí s účastí. Škoda - těšíte-li se na dobrou akci, to nejlepší, co pro to můžete udělat je, že taky svou troškou přispějete... (Ano, toto je opakovaná výzva. A dík Diskorovi, který už se ozval s docela detailním nástinem.)

S CPčky to je obdobně jako s hráči (jsme cca na polovině, pokud dojedou ti, co o tom mluví), s tou výhodou, že CPčka nepotřebují připravovat minulost, charakter atd.

Nabídka jak pro hráče, tak pro CP: Máte možnost dovézt vlastní kostým na nějakou potvoru, která settingově zapadá do Středozemě, a byli byste ochotni ho poskytnout? Nám by to mohlo ušetřit čas při přípravě, vám část výpal... vstupného. Ozvěte se v příslušném klubu na hofylandu nebo Randirovi na icq/mail (vše v Kontaktech).

Co nového na webu (kromě spamu, kterým se právě probíjíte): V sekcích, kde to má smysl, přidány hned pod menu bílé "headline" (zde např. ta s účastníky). V pravidlech pro dovednosti už si můžete zjistit okruhy dovedností (což by mohlo sloužit spolu s popisem světa a ras aspoň jako inspirace pro nástin postavy).

A úplně nakonec malá ochutnávka: Sever Středozemě je plný starých ruin, jako je to vidět například ve Forn ostu. Různé zříceninky, široké pláně a uschlé stromy, taková je krajina kolem Větrova (kopeček v pravé části, narušující zcela rovinatý terén - na vršku je myslivecký posed). Ačkoliv moje kouzelná krabička s kreslícím démonkem uvnitř nezachytí pořádně perspektivu, tak elfy zajisté potěší, že Rok linka skutečně je v údolí. A náruživí houbaři a hraničáři se mohou těšit na to, že Starý hvozd je skutečně už na pohled Hvozd s velkým H.

 

21. dubna 2008, Randir

Úvod do příběhu

Rok 1974, Třetí věk

Arthedain, poslední část kdysi mocného severního dúnadanského království Arnor, zadržuje s ubývajícími silami sílící nápor vojsk země Angmar na východních hranicích. Král Arvedui posílá na daleký jih do spojenecké říše Gondor žádost o pomoc.

Než ale gondorští dorazí, dobývá Černokněžný král z Angmaru arthedainské hlavní město Fornost. Král Arvedui ustupuje se svou družinou na sever k moři, kam pro něj elfové posílají loď.

Mezitím se rytíři a pěchota Gondoru vylodí a míří k Fornostu. Na severu Středozemě, zdecimovaném nedávným morem, se gondorské vojsko jeví jako obrovské. Je příliš početné i pro angmarské stvůry, které jsou v bitvě u Fornostu zcela rozdrceny.

Vojenský úspěch Gondoru ale kalí skutečnost, že se loď s králem Arveduiem stále nevrací. Jako by mrazivá ruka Černokněžného krále, která vždy o zimách svírala sever, stále měla svou zlou moc... Gondorští se spěšně vracejí domů, i Jižní království je třeba chránit silou zbraní.
 

Rok 1975, Třetí věk

Na Severu už není velkých říší a centrem dění se tak stává prastará křižovatka cest, Hůrka. Zde se střetává severojižní cesta ze zničeného Fornostu do Tharbadu s východozápadní silnicí spojující trpasličí sídliště v Modrých horách s Roklinkou. Hostinec U Skákavého poníka platí za  útočiště Hraničářů, tajuplných poutníků, kteří se zde nedávno objevili a ochraňují pocestné.

Na západ od Hůrky už přes 300 let leží země hobitů zvaná prostě Kraj. Těžko říci, proč se tam hobiti stěhují a jestli ta malá osada má nějakou budoucnost. Na východě žije Elrond Půlelf, pán Roklinky. Dosud jen málo smrtelníků spatřilo spanilou Elrondovu dceru, Arwen Večernici.

Pomalu pustnoucí Tharbad na dalekém jihu leží na jediném brodu přes Šeravu. Za ním leží neobydlené země, i tak je ale jedinou spojnicí s dalekým Gondorem. A sever? Tam chodí snad jen Hraničáři – a ti moc nemluví. Je to divná země, mlhavá a nevlídná, kde rejdí snad jen skalní obři, kterým nevadí sníh a zmrzlá jezera...

Ani rok po pádu Angmaru nejsou cesty bezpečné. Množí se zprávy o přepadených obchodních povozech a říká se, že ne všichni skřeti u Fornostu zahynuli. Lesy temní a po večerech se u Skákavého poníka debatuje o zlobrech, dracích, zlých lidech a tajných skladech zbraní...
 

21. dubna 2008, Randir

Tadaaa!

Po hodně dlouhé odmlce tady (ale o to intenzivnějším telefonováním s VLS Mimoň) se konečně zadařilo. Dnes ve 12:24 - památné datum :-) - mi bylo telefonicky potvrzeno, že s konáním Arnoru na jihu bývalého vojenského prostoru Ralsko není problém. Tedy lze rozjet oficiální kampaň, zveřejnění a představení webu zvaným hráčům atd.

Pár slov k tomu, proč jsem to neudělal dříve: Lokalitu jsem si začátkem března - tuším - osobně prolézal celý den. Přilnul jsem k ní prostě natolik, že jsem si Arnor nedokázal jinde představit. Proto jsem nechtěl v lidech vzbuzovat plané naděje, pokud by jednání o pozemku mohlo nevyjít.

To, že si tyto řádky čteš, znamená, že jsi zřejmě potenciální pozvaný hráč (pokud ne nebohý organizátor). V klidu si to tu projdi, na co chceš se zeptej přes mé ICQ (je v Kontaktech) a ideálně dej co nejdříve vědět (prosím přes můj mail, rovněž v Kontaktech), zda a) je pro tebe takto pozdě oznámená a podezřele vypadající akce zcela nemožná, b) budeš o tom uvažovat (= budu tě opakovaně prudit, jak to vypadá) nebo c) těšíš se, chceš přijet a začneš makat na charakteru
 

16. března 2008, Randir

Zalévání webu informacemi

Základní nalití informací hotovo. V sekci Svět najdete texty popisující Středozemi z hlediska LARPu - úvod do příběhu hry Arnor LARP 2008, setting herního světa a popis ras. V Pravidlech jsou zatím k dispozici obecná pravidla 0.7, překlopení Dovedností ještě čeká (problém je v tom, že musejí ještě projít revizí a to dá dost práce). V Důležitostech se dočtete něco o hře obecně, jak se na ni dostat a co si vzít s sebou. A konečně sekce Kontakt bude obsahovat (postupně) spojení na ostatní organizátory, zatím tam jsem jen já. Počítám, že jednotliví organizátoři si k sobě časem budou uvádět takovou "vývěsku" inzerátů, co by se jim hodilo zařídit a s čím by mohli pomoci hráči. Ale to je hudba budoucnosti, doufejme, že blízké :-)

Výzva pro ty, co sem už dorazí a hned neutečou: Jestli máte chvilku času, projděte si, co tu je, a ozvěte se mi (nejlépe nějak uceleně) s tím, čemu nerozumíte, co nefunguje, co je špatně formulované atd.). Oficiální představení webu a akce se blíží, tak ať je funguje, jak má.

 

15. března 2008, Randir

Ahoj!

Vítám vás na webu založeném pro potřeby larpu Arnor. Časem tady bude k dispozici (doufám) dost materiálu k celé akci - momentálně je to ve výstavbě. Jestli někdo čekáte zlepšení grafiky, tak vás zklamu, jde mi o obsah, ne o formu (jinými slovy, na víc nemám, a ještě to drze přiznávám :-)) Momentální stav příprav je následující: Složení organizačního týmu 80%, obecná pravidla 100%, pravidla dovedností 75%, popis světa 80%, questy: 30%, materiální zajištění: 0%, CP: 0%, místo: vybrané, krásné, ale nedomluvené s úřady (zatím).